پایگاه خبری اقتصاد دریایی

کد خبر: ۴۰۳۲
۰۷ بهمن ۱۴۰۲ | ۱۰:۵۴
اقتصاددریایی -گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، با رویکرد گسترش خدمات ترانزیتی و لجستیکی در بندر شهید بهشتی و تبدیل بندر چابهار به هاب منطقه‌ای، گام‌های عملیاتی جدیدی را برای تجهیز این بندر اقیانوسی و فراهم آوردن امکانات لجستیکی به‌روز و پیشرفته در این بندر برداشته است.

برنامه‌های عملیاتی کشتیرانی جمهوری اسلامی برای تبدیل بندر چابهار به هاب منطقه‌ای

به گزارش اقتصاددریایی، گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران (IRSL)، همزمان با ابلاغ سیاست­‌های توسعه دریامحور از سوی مقام معظم رهبری، گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران نسبت به تجهیز بندر چابهار به منظور افزایش حجم حمل و نقل دریایی و ارتقای ظرفیت ناوگان اقدام کرده است.

این شرکت، با توجه به موقعیت راهبردی بندر چابهار به عنوان نزدیک‌ترین راه دسترسی کشورهای محصور در آسیای میانه شامل افغانستان، تاجیکستان، ازبکستان، ترکمنستان، قزاقستان و قرقیزستان به آب‌های آزاد و عامل مهم شکل­‌گیری عملیاتی کریدور شمال-جنوب، علاوه بر سرمایه گذاری در حوزه تجهیزات لجستیکی، گام­‌های جدی در جهت گسترش خدمات بندری، خدمات ترانزیتی، امکانات تخلیه و بارگیری و همچنین آموزش و بهره گیری از نیروهای متخصص بومی برداشته است.

گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در عین حال، برای تبدیل بندر چابهار به هاب منطقه­‌ای در دریای عمان و خلیج فارس، برنامه ریزی گسترده­ای انجام داده و در صدد است تا با انتقال بخش قابل توجهی از کانتینرهای قابل انتقال به کشورهای منطقه و همچنین دیگر بنادر خلیج فارس، نسبت به رشد فعالیت‌های کانتینری این بندر اقدام شایسته‌ای به عمل آورد.

در این راستا از ابتدای سال جاری، حجم باری بالغ بر 44 هزار تی ای یو کانتینر از سوی گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران از طریق بندر چابهار صادرات و واردات انجام شده است.

از دیگر فعالیت­‌های کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در بندر چابهار، حمل و نقل دریایی محمولات سردخانه ای با بهره‌گیری از کانتینرهای یخچالی به بنادر هند و بالعکس است؛ به‌طوری‌ که از ابتدای سال تاکنون، 394 تی ای یو کانتینر یخچالی در حوزه حمل بار صادراتی و 121 تی ای یو کانتینر یخچالی در حوزه حمل بار وارداتی، از این بندر حمل شده است.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
نظر:
نیازمندی‌ها
پیشخوان روزنامه