پایگاه خبری اقتصاد دریایی

کد خبر: ۷۱۰۳
۰۳ مهر ۱۴۰۳ | ۰۹:۰۰
اقتصاددریایی - معاون ستاد ساماندهی سواحل و دریای استانداری مازندران با بیان اینکه بر اساس آمار شش ماهه نخست امسال در مجموع ۵۳ میلیون و ۸۷۶ هزار و ۹۵۶ میلیون نفر شب اقامت در استان مازندران به ثبت رسیده است، گفت: شهرستان‌های بابلسر، نور، نوشهر، چالوس و رامسر به ترتیب بیشترین میزان جذب گردشگران را به خود اختصاص داده‌اند.

بابلسر؛ در صدر جذب بیشترین گردشگران سواحل خزر

به گزارش اقتصاددریایی، فضل الله کیقبادی در گفتگو با خبرنگار مانا، اظهار داشت: بر اساس آمار شش ماهه نخست امسال در مجموع ۵۳ میلیون و ۸۷۶ هزار و ۹۵۶ میلیون نفر شب اقامت در استان مازندران به ثبت رسیده است.

معاون ستاد ساماندهی سواحل و دریای استانداری مازندران، تصریح کرد: همچنین از اول خرداد تا ۳۱ شهریور ماه ۳۰ میلیون و ۴۰۷ هزار و ۶۱۶ نفر شب اقامت در مازندران به ثبت رسیده است.

به گفته این مقام مسئول در استانداری مازندران، بر اساس آمار منتشر شده، شهرستان‌های بابلسر، نور، نوشهر، چالوس و رامسر به ترتیب بیشترین میزان جذب گردشگران را به خود اختصاص داده‌اند.

وی با اشاره به اینکه تعداد طرح‌های ساماندهی شنای فعال در نوار ساحلی خزر با مدیریت بخش خصوصی امسال به ۳۱ طرح رسیده بود، گفت: به دنبال پسروی ۸۰ متری دریای خزر، بسیاری از طرح‌های شنا در طول نوار ساحلی استان باید جابه‌جا می‌شدند که با اقدامات صورت گرفته، تعداد طرح‌های ساماندهی شنای فعال در نوار ساحلی خزر با مدیریت بخش خصوصی به ۳۱ طرح رسید.

این مقام مسئول در استان مازندران تصریح کرد: بر اساس آخرین بررسی‌های کارشناسی صورت گرفته، ۵۵۰ نقطه حادثه خیز در طول نوار ساحلی استان مازندران شناسایی شده است که از سوی استانداری مازندران تلاش شددر اکثر این نقاط ناجیان غریق جهت انجام خدمات امداد و نجات احتمالی از ابتدای خرداد ماه تا ۳۱ شهریور ماه امسال مستقر باشند.

کیقبادی با اشاره به اینکه بیشترین میزان غرق شدگی دریای خزر امسال به شهرستان چالوس اختصاص یافت، بیان داشت: از سوی دیگر از آنجا که شهرستان بابلسر بیشترین میزان گردشگر ورودی را به خود اختصاص داده بود، این شهرستان بیشترین میزان نجات یافته از نظر غرق شدگی را نیز به خود اختصاص داده است.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
نظر:
نیازمندی‌ها
پیشخوان روزنامه