پایگاه خبری اقتصاد دریایی

کد خبر: ۷۰۵۲
۲۹ شهريور ۱۴۰۳ | ۰۹:۱۳
اقتصاددریایی - نماینده مردم آبادان و اروندکنار در مجلس شورای اسلامی گفت: با هماهنگی‌های انجام شده نخستین سفر دریایی اروندکنار - کویت تا دو ماه آینده برقرار می‌شود.

انجام اولین سفر دریایی اروندکنار به کویت در دو ماه آینده

به گزارش اقتصاددریایی، سیدمحمد مولوی با اعلام این خبر به اصحاب رسانه‌ها گفت: مجوز‌های لازم برای راه‌اندازی مسیر دریایی اروند‌کنار به کویت دریافت شده و سرمایه‌گذار اعلام آمادگی کرده است به محض استقرار گمرک و گذرنامه نخستین سفر در دو ماه آینده مشروط به وجود متقاضی برقرار خواهد شد.
وی اظهار داشت: کاهش مسیر دریایی از ۱۲۵ به ۶۵ مایل دریایی، کاهش زمان سفر حداقل تا ۶۰ درصد مسافت، کاهش هزینه سوخت و تسهیلات کشتی، کاهش قیمت و همچنین استقبال مسافران بخشی از مزایای این خط آبی است.
نماینده آبادان و اروندکنار در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: برای رونق و تحرک بندر اروندکنار هماهنگی‌های بین بخشی در حال پیگیری است، در کنار بازارچه مرزی می‌توان تجارت را هم فعال کرد برای بازارچه هم دستوری از رئیس جمهور خطاب به وزیر کشور مبنی بر تشکیل جلسه دریافت شده است که در کنار مسیر مسافری می‌توانیم بخش تجاری را نیز فعال کنیم.
مولوی با اشاره به برنامه هشتم توسعه و استفاده از اقتصاد دریا محور و لزوم استفاده از محور‌های دریایی گفت: مسیر‌های تردد دریایی در جنوب خوزستان چند سالی است مغفول مانده است و توسعه تجارت و رونق اقتصادی و همچنین گسترش صنعت گردشگری از مزایای خط کشتیرانی بندر اروندکنار به کویت است.
به گزارش مانا، راه‌اندازی خط کشتیرانی پس از پیگیری‌های لازم و موافقت سازمان بنادر و دریانوردی کشور با راه‌انداری این خط صورت گرفته است.
هم اکنون خط کشتیرانی خرمشهر به کویت به صورت منظم فعال است و با راه اندازی دومین خط کشتیرانی به کویت از اروندکنار، روابط تجاری خوزستان و کویت توسعه می‌یابد.
همه تأسیسات و زیرساخت‌های بندر اروندکنار در جریان هشت سال جنگ رژیم عراق علیه جمهوری اسلامی ایران از بین رفت. عملیات بازسازی تأسیسات بندری اروندکنار از نیمه دوم سال ۱۳۶۷ پس از پایان جنگ تحمیلی رژیم بعثی عراق علیه جمهوری اسلامی ایران و همزمان با بازگشت اهالی این بندر به زادگاه خود شروع شد.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
نظر:
نیازمندی‌ها
پیشخوان روزنامه