پایگاه خبری اقتصاد دریایی

کد خبر: ۶۹۶۵
۲۰ شهريور ۱۴۰۳ | ۰۹:۰۶
اقتصاددریایی - مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: سومین کشتی حامل بیش از ۳۰ هزار تُن گندم در اسکله ۱۴ بندر شهید رجایی پهلودهی شده است.

واردات بیش از ۴۲۴ هزار تُن کالای اساسی از بندر شهید رجایی

به گزارش اقتصاددریایی، حسین عباس‌نژاد با اعلام پهلودهی یک فروند شناور و آغاز تخلیه بیش از ۳۰ هزار تُن گندم در بندر شهید رجایی، اظهار کرد: این محموله گندم مربوط به اداره غله و بازرگانی استان هرمزگان است.

وی با اشاره به اینکه این محموله پس از انجام تشریفات قانونی، آماده تخلیه و برنامه‌ریزی برای حمل به مبادی مورد نیاز است، افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون سه فروند شناور حامل گندم به عنوان یک کالای راهبردی ۱۷۳ هزار و ۹۳۱ تُن وارد بندر شهید رجایی شده است.

مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی گفت: از محل سه فروند ورودی شناور‌های گندمی امسال، ۱۱۲ هزار تُن به سرزمین اصلی وارد و ۶۱ هزار تُن نیز در بندر موجود و در حال تخلیه است.

عباس‌نژاد در بخش دیگری از سخنانش، مجموع واردات گندم از ابتدای سال جاری تا کنون را ۱۷۳ هزار و ۹۳۱ تُن به وسیله سه فروند شناور اعلام کرد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان با اشاره به پهلوگیری ۹ فروند شناور در این بازه زمانی گفت: در مجموع ۴۲۴ هزار و ۳۸۹ تُن کالای اساسی وارد بندر شهید رجایی شده که بیش‌ترین این کالا‌ها مربوط به گندم (۱۷۳ هزار و ۹۳۱ تُن) و روغن (۸۶ هزار و ۹۸۸ تُن توسط دو فروند شناور) بوده است.

این مقام مسئول همچنین اضافه کرد: در مجموع سال گذشته ۲۱ فروند کشتی حامل کالای اساسی در بندر شهید رجایی پهلودهی شد که از این تعداد ۱۰ شناور حامل گندم بود.

بندر شهید رجایی یکی از مهم‌ترین مبادی ورودی کالای اساسی کشور محسوب می‌شود که در حال حاضر دارای ۱۸ باب انبار مسقف با ظرفیت بیش از ۳۵۰ هزار تُن، ۶ پست اسکله ویژه کالای اساسی و همچنین تعداد سه پایانه نگهداری فرآورده‌های روغن خوراکی به ظرفیت ۳۷۰ هزار تُن است.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
نظر:
نیازمندی‌ها
پیشخوان روزنامه