پایگاه خبری اقتصاد دریایی

کد خبر: ۶۹۶۳
۲۰ شهريور ۱۴۰۳ | ۰۸:۵۴
اقتصاددریایی - چین از اولین کشتی غول‌پیکر کانتینری سبز به ظرفیت ۲۷۵۰۰ teu در نمایشگاه دریایی SMM هامبورگ رونمایی کرد.

رونمایی چین از اولین کشتی غول‌پیکر کانتینری سبز

به گزارش اقتصاددریایی، این کشتی غول‌پیکر دوگانه‌سوز، با قابلیت استفاده از سوخت LNG و آمونیاک، گواهینامه تأییدیه (AIP) از شرکت DNV دریافت کرده است. این کشتی با استاندارد‌های کاهش کربن IMO ۲۰۲۰ کاملاً سازگار بوده و دوستدار محیط زیست محسوب می‌شود.

تجهیزات و فنّاوری‌های نوینی که در این کشتی به کار رفته‌اند، می‌توانند ظرفیت بارگیری و بهره‌وری انرژی را به حداکثر برسانند. این سری از کشتی‌ها که با نام GREEN SEALION با ظرفیت ۲۷۵۰۰ TEU شناخته می‌شوند، قادرند هنگام پهلوگیری به برق ساحلی متصل شده و انتشار گاز‌های گلخانه‌ای را به صفر برسانند.

چین همچنین در این نمایشگاه از دیگر کشتی‌های دوگانه‌سوز با نام‌های GREEN SEALION و GREEN SEALION F به ترتیب با ظرفیت ۲۰۰۰۰ و ۱۶۰۰۰ TEU رونمایی کرد که یکی از سوخت‌های این کشتی‌ها آمونیاک است و فنّاوری سبز در آنها به کار رفته است. این کشتی‌ها ساختاری پهن دارند تا فضای بارگیری بیشتری فراهم کنند.

علاوه بر این، دو فروند کشتی حامل گاز اتان با ظرفیت‌های ۱۰۳۰۰۰ متر مکعب و ۹۳۰۰۰ متر مکعب نیز در این نمایشگاه معرفی شدند که برای حمل آمونیاک و اتان طراحی شده‌اند. این کشتی‌ها به سیستم‌های پیشرانه‌ای با بهره‌وری انرژی بالا مجهز هستند و در کارخانه کشتی‌سازی دولتی چین (CSSC) ساخته می‌شوند.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
نظر:
نیازمندی‌ها
پیشخوان روزنامه