پایگاه خبری اقتصاد دریایی

کد خبر: ۶۷۹۴
۰۱ شهريور ۱۴۰۳ | ۰۸:۳۲
اقتصاددریایی - معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست از ساماندهی جزایر جنوبی کشور با هدف توسعه توریسم و طبیعت گردی با حفظ موازین محیط زیستی خبر داد.

ساماندهی جزایر خلیج فارس با هدف توسعه اکوتوریسم

به گزارش اقتصاددریایی،علی سلاجقه در گفتگو با خبرنگار مانا با اشاره به اینکه طی سال‌های اخیر ساماندهی جزایر جنوبی در دستور کار سازمان محیط زیست قرار گرفته است، گفت: طی آخرین سفر استانی به هرمزگان، ساماندهی جزایر خلیج فارس به‌طور ویژه مورد توجه قرار گرفت.

معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست، اظهار داشت: اقدام مهم صورت گرفته ساماندهی جزایر جنوبی کشور با هدف توسعه توریسم و طبیعت‌گردی با حفظ موازین محیط زیستی است.

وی با تاکید بر ضرورت توسعه پایدار در نوار ساحلی کشور، اظهار داشت: بسیاری از جزایر خلیج فارس از قابلیت لازم جهت توسعه اکوتوریسم برخوردارند که باید همزمان با حفاظت محیط زیست، زمینه ورود گردشگران را به آن مناطق فراهم کرد.

سلاجقه با تأکید بر اینکه سیاست‌های مقام معظم رهبری در موضوع اقتصاد دریا محور در بخش محیط زیست توسط سازمان محیط زیست در حال اجرا شدن است، گفت: یکی از اقدامات مهم دولت سیزدهم تهیه شناسنامه زیست‌محیطی برخی از جزایر جنوبی از جمله هنگام، هرمز، ابوموسی و لارک است؛ همچنین تهیه شناسنامه جزایر هندورابی، فارور، بنی‌فارور و سیری نیز در دست تهیه است.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به اینکه خلیج فارس در مجموع دارای ۸۵ جزیره است که ۵۵ جزیره آن در آب‌های ایران قرار دارد، بیان داشت: تهیه شناسنامه زیست‌محیطی جزایر ایرانی در راستای حفاظت هر چه بیشتر از محیط زیست این جزایر در دستور کار سازمان حفاظت محیط زیست قرار دارد.

وی در ادامه با اشاره به تهیه شناسنامه زیست‌محیطی برخی از جزایر جنوبی کشور طی سه سال گذشته گفت: مدیریت جامع زیست‌محیطی این جزایر در دولت چهاردهم ضروری است؛ طرح شناسنامه‌دار کردن جزایر خلیج فارس به‌منظور شناسایی و افزایش شناخت بهتر از وضعیت این جزایر و در نهایت حفاظت بهتر آن‌ها است.

وی تاکید کرد: در قالب پروژه شناسنامه‌دار کردن جزایر، مشخصات و نقشه تمام جزایر تهیه و توان اکولوژیک منطقه مشخص می‌شود که این امر در نهایت کاربرد بسیار مؤثری در روند استقرار صنایع بدون ایجاد آسیب‌های زیست‌محیطی در این مناطق خواهد داشت.

سلاجقه با اشاره به وجود شش هزار و ۲۰۰ کیلومتر ساحل با احتساب جزایر خلیج فارس در کشور، گفت: وجود این میزان گستردگی سواحل و پهنه‌های آبی در کشور باعث می‌شود نسبت به حفاظت محیط زیست دریایی اقدامات مؤثری واقع شود.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
نظر:
نیازمندی‌ها
پیشخوان روزنامه