پایگاه خبری اقتصاد دریایی

کد خبر: ۶۶۵۹
۲۲ مرداد ۱۴۰۳ | ۰۹:۲۷
اقتصاددریایی - رئیس اداره بنادر و دریانوردی جاسک از رشد ۹ درصدی عملیات تخلیه و بارگیری کانتینر‌های یخچالی در این بندر خبر داد.

رشد ۹ درصدی تخلیه و بارگیری کانتینر یخچالی در بندر جاسک

به گزارش اقتصاددریایی، محمد امین امانی با اشاره به عملکرد بندر جاسک در چهار ماهه نخست امسال اظهار کرد: این بندر در مسیر رو به رشد و پیشرفت قرار داشته و عملکرد آن در حال تغییرات مثبت است.

وی افزود: از ابتدای سال جاری تا پایان تیرماه، مجموع تخلیه و بارگیری کالا‌های غیرنفتی با ثبت میزان ۱۲۶ هزار و ۱۶۶ تن، از رشد قابل توجه ۱۶ درصدی برخوردار بوده که از این میزان، ۲۸ هزار و ۹۹۲ تن تخلیه و ۹۷ هزار و ۱۷۴ تن نیز بارگیری شده است.

رئیس اداره بنادر و دریانوردی جاسک خاطرنشان کرد: در بخش کانتینر‌های یخچالی نیز ۱۱ هزار و ۶۳۸ TEU کانتینر تخلیه و بارگیری شده که این عملیات‌ها در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۹ درصد افزایش داشته است.

امانی ادامه داد: از مجموع تخلیه و بارگیری کانتینری صورت گرفته در بندر جاسک، ۵۸۸۰ کانتینر پُر و ۵۷۵۸ کانتینر نیز خالی بوده است.

وی در ادامه نیز از افزایش ۱۳ درصدی ورود کامیون به این بندر خبر داد و عنوان کرد: از ابتدای سال جاری تا پایان تیرماه، ۳۱۶ فروند شناور وارد بندرگاه جاسک شده که از رشد هفت درصدی برخوردار بوده است.

اضافه می‌شود، بندرگاه جاسک در شرقی‌ترین نقطه هرمزگان و قرارگیری در سواحل مکران، به عنوان یکی از بنادر تابعه مدیریت بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان دارای چشم‌انداز قابل توجهی در این منطقه است.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
نظر:
نیازمندی‌ها
پیشخوان روزنامه