پایگاه خبری اقتصاد دریایی

کد خبر: ۶۶۳۶
۲۱ مرداد ۱۴۰۳ | ۰۸:۴۱
اقتصاددریایی - مدیر بنادر و دریانوردی قشم گفت: بیش از ۶ میلیون و ۳۲۰ هزار مسافر و گردشگر در چهارماهه امسال در بنادر مسافری و اسکله‌های گردشگری این جزیره رفت‌و‌آمد کردند.

ترابری بیش از ۶ میلیون مسافر و گردشگر در قشم

به گزارش اقتصاددریایی، علی اشتری در این ارتباط اظهار کرد: ۶ میلیون و ۳۲۰ هزار و ۲۱۲ مسافر و گردشگر از ابتدای سال جاری تا پایان تیرماه امسال در بنادر مسافری و اسکله‌های گردشگری جزیره قشم جابه‌جا شدند.

وی میزان تردد شناور‌ها در این مدت را ۱۵۳ هزار و ۱۲۴ شناور اعلام کرد و بیان داشت: با توجه به شروع فصل تابستان و شدت گرما در مناطق جنوبی، استقبال از سفر‌های دریایی به جزیره قشم اندک بوده، اما با شروع فصل پاییز روند سفر‌های دریایی صعودی می‌شود.

مدیر بنادر و دریانوردی قشم گفت: به رغم شدت گرما در استان هرمزگان، اما آمار‌ها سفر‌های دریایی در چهارماهه نخست سال ۱۴۰۳ از افزایش ۱۹ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته حکایت دارد.

اشتری ادامه داد: در طول این مدت یک میلیون و ۲۹۸ هزار و ۵۴۶ خودرو از بنادر حمل خودرو به صورت ایمن ترابری شدند که در این بخش نیز ۱۴ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش ثبت شد.

وی خاطرنشان کرد: جزیره قشم در حوزه حمل‌و‌نقل مسافرت‌های دریایی رتبه نخست را در کشور دارد و بیش از ۷۵ درصد سفر‌های دریایی کشور در حوزه بنادر قشم صورت می‌گیرد.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
نظر:
نیازمندی‌ها
پیشخوان روزنامه