پایگاه خبری اقتصاد دریایی

کد خبر: ۶۵۸۵
۱۷ مرداد ۱۴۰۳ | ۰۸:۴۹
اقتصاددریایی - مدیر بنادر و دریانوردی قشم گفت: بیش از سه میلیون و ۵۰۰ تُن کالا در چهارماهه امسال در بنادر این جزیره تخلیه و بارگیری شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۵۰ درصد افزایش داشته است.

تخلیه و بارگیری ۳ میلیون و ۸۵۱ هزار تُن کالا در بنادر قشم

به گزارش اقتصاددریایی، علی اشتری با ارائه گزارشی از عملکرد تخلیه و بارگیری انواع کالای نفتی و غیر نفتی بنادر قشم، اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تا پایان تیرماه امسال، در مجموع سه میلیون و۸۵۱ هزار و ۵۶۳ تن کالای نفتی و غیرنفتی در بنادر حوزه مدیریت بندر قشم تخلیه و بارگیری شده است.

وی ادامه داد: از این میزان جابه‌جایی، سه میلیون و ۳۶۹ هزار و ۸۱۸ تن کالای غیرنفتی و ۴۴۵ هزار و ۷۴۵ تن نیز فرآورده‌های نفتی بوده که در همسنجی با مدت مشابه سال گذشته ۲۱ درصد افزایش ثبت شده است.

به گفته مدیر بنادر و دریانوردی قشم؛ در این بازه زمانی، یک میلیون و ۵۱۹ هزار و ۹۰۲ تن کالای غیر‌نفتی و ۲۴۴ هزار و ۱۹۸ تن نیز کالای نفتی در بنادر این جزیره تخلیه شده است.

اشتری با بیان اینکه در این مدت یک میلیون ۵۲۲ هزار و ۴۹۴ تن کالای غیرنفتی و ۱۶۴هزار و ۹۰۳ تن انواع کالای نفتی از بنادر بارگیری شده است، خاطرنشان کرد: این حجم از جابه‌جایی‌ها با ثبت ۱۴۷هزار و ۴۵۵ تردد شناور، از افزایش۵۰ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته برخوردار بوده است.

مدیر بنادر و دریانوردی قشم اضافه کرد: مدیریت بنادر و دریانوردی قشم در طول سال گذشته رتبه پنجم را براساس حجم کالای تخلیه و بارگیری دریافت کرده است.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
نظر:
نیازمندی‌ها
پیشخوان روزنامه