پایگاه خبری اقتصاد دریایی

کد خبر: ۶۵۳۶
۱۵ مرداد ۱۴۰۳ | ۱۸:۱۶
اقتصاددریایی - بر اساس امضای اعضای هیئت مدیره تفاهم نامه توکیو و تفاهم نامه پاریس (MoU) یک کمپین بازرسی مشترک به منظور بررسی دستمزد خدمه و قرارداد‌های استخدام دریانوردان به امضا رسید که از تاریخ اول سپتامبر به مدت ۳ ماه به اجرا در می‌آید.

بررسی قرار‌داد‌های استخدام دریانوردان براساس تفاهم‌نامه توکیو و پاریس

به گزارش اقتصاددریایی، مقامات تصمیم گیرنده پیمان توکیو و یادداشت تفاهم نامه پاریس به منظور همکاری با دولت‌های ساحلی یک کمپین بازرسی متمرکز (CIC) در زمینه دستمزد خدمه و قرارداد‌های استخدام دریانوردان راه‌اندازی می‌کنند.

بر‌اساس این گزارش هدف از ایجاد کمپین، کسب اطلاع و آگاهی در صنعت کشتیرانی و رعایت الزامات مربوط به دستمزد خدمه و قرارداد استخدام براساس معاهده MLC، ۲۰۰۶ و همچنین بررسی این نکته است که آیا کشتی‌ها با این الزامات مطابقت دارند یا نه.

تاریخ شروع این کمپین از اول سپتامبر ۲۰۲۴ تا ۳۰ نوامبر ۲۰۲۴ میلادی است که موضوعات خاصی مانند دستمزد خدمه، قرارداد استخدام دریانوردان، اوراق بهادار مالی و مسئولیت مالکان کشتی تحت معاهده MLC مورد بررسی قرار می‌گیرد.

قرار است هر کشتی در طول دوره کمپین فقط یکبار تحت بازرسی قرار گیرد و افسران کنترل بنادر یک پرسشنامه که توسط مسئولان راه‌اندازی کمپین تعریف شده برای ارزیابی دستمزد خدمه، قرارداد استخدام و اوراق مالی و مطابقت با الزامات MLC به منظور دریافت پاسخ با دریانوردان در میان بگذارند.

با موارد مطرح شده که در کمپین مشاهده می‌شود اقدامات مسئولان بندری نسبت به ثبت نقایص و یاد‌آوری به فرمانده کشتی در یک دوره زمانی به منظور اصلاح نواقص معین می‌شود ممکن است حتی این مرحله تا توقیف کشتی پیش برود.

پس از استخراج داده‌ها، نتایج در اختیار کشور‌های ساحلی قرار می‌گیرد تا نسبت به رعایت آنچه در کمپین پیرامون تفاهم نامه توکیو و پاریس قید شده، رعایت شود.

در پایان گزارش آمده است یافته‌های این کمپین پس از تجزیه و تحلیل در اختیار سازمان بین‌المللی کار، سازمان بین‌المللی دریانوردی، سازمان‌های مردم نهاد و اعضای تفاهم نامه توکیو و پاریس قرار خواهد گرفت.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
نظر:
نیازمندی‌ها
پیشخوان روزنامه