پایگاه خبری اقتصاد دریایی

کد خبر: ۶۵۱۱
۱۴ مرداد ۱۴۰۳ | ۰۸:۴۲
اقتصاددریایی - مسئول میز ملی گردشگری دریایی، ساحلی و تالابی کشور از معرفی مقاصد، مسیر‌ها و جذابیت‌های جدید گردشگری دریایی، ساحلی و تالابی کشور در کتاب راهنمای گردشگری ایران به زبان آلمانی خبر داد.

معرفی جاذبه‌های گردشگری دریایی ایران به زبان آلمانی

به گزارش اقتصاددریایی، مسئول میز ملی گردشگری دریایی، ساحلی و تالابی کشور از معرفی مقاصد، مسیر‌ها و جذابیت‌های جدید گردشگری دریایی، ساحلی و تالابی کشور در کتاب راهنمای گردشگری ایران به زبان آلمانی خبر داد.مهدی شیرخانی در گفتگو با خبرنگار مانا از معرفی مقاصد، مسیر‌ها و جذابیت‌های جدید گردشگری دریایی، ساحلی و تالابی کشور در کتاب راهنمای گردشگری ایران به زبان آلمانی خبر داد.

مسئول میز ملی گردشگری دریایی، ساحلی و تالابی کشور، معرفی جاذبه‌های گردشگری دریایی، تالابی و ساحلی کشور به زبان آلمانی را اقدامی مهم در راستای جذب هر چه بیشتر گردشگران اروپایی به ایران جهت بازدید از جاذبه‌های منحصر به فرد دریایی کشور به ویژه در نوار ساحلی جنوبی و جزایر عنوان کرد.

وی در ادامه گفته‌های خود همچنین به تدوین کتابچه راهنمای سرمایه گذاری سبز در پهنه‌های حساس دریایی، ساحلی و تالابی با مشارکت وزارت میراث فرهنگی، سازمان بنادر و دریانوردی و سازمان حفاظت محیط زیست اشاره کرد.

شیرخانی در ادامه با اشاره به پویایی میز ملی گردشگری دریایی، ساحلی و تالابی کشور جهت توسعه هر‌چه بیشتر گردشگری آبی در شمال و جنوب کشور بیان داشت: جلسات این میز به طور مستمر با حضور اعضا برگزار و تصمیمات لازم اخذ می‌شود.

مسئول میز ملی گردشگری دریایی، ساحلی و تالابی کشور، تلاش برای اجرایی شدن تصمیمات اخذ شده توسط اعضا را بسیار مهم دانست و گفت: با توجه به فعالیت‌های در حال انجام در این میز ملی، انتظار می‌رود به زودی شاهد دستاورد‌های مثبت در زمینه توریسم دریایی باشیم.

وی از فعال‌سازی شش کارگروه تخصصی میز ملی گردشگری دریایی، ساحلی و تالابی کشور خبر داد و بیان داشت: با توجه به اهمیت ورود به جزییات گردشگری آبی جهت بهره گیری هر‌چه تمام‌تر از ظرفیت‌های موجود در کشور این کارگروه‌ها تعریف شده‌اند.

گفتنی است، میز ملی گردشگری دریایی، ساحلی و تالابی کشور در قالب شش کارگروه گردشگری آبی در قالب دریا، تالاب، ساحل، رودخانه و سازه‌های آبی سد‌ها و چشمه‌ها دیده شده است؛ بر این اساس کارگروه‌های مذکور شامل کارگروه رودخانه‌ها و پارک آبخیزها، کارگروه گردشگری در سازه‌ها و سدها، کارگروه گردشگری ورزشی در پهنه‌های آبی، باستان شناسی دریایی و میراث فرهنگی زیرآب و نیز کارگروه گردشگری دسترس پذیر در پهنه‌های آبی است.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
نظر:
نیازمندی‌ها
پیشخوان روزنامه