پایگاه خبری اقتصاد دریایی

کد خبر: ۶۴۵۳
۱۰ مرداد ۱۴۰۳ | ۱۰:۱۸
اقتصاددریایی - عضو شورای اسلامی شهر بندرعباس با بیان اینکه متاسفانه شهرداری بندرعباس از ظرفیت بزرگ ساحل و دریا در رونق‌بخشی به شهر غفلت کرده است، گفت: تأسیس سازمان تخصصی مرتبط با مدیریت ساحل و دریا می‌تواند اقدام مؤثری برای برنامه‌ریزی، مدیریت و بهره‌گیری بیشتر، با جلب نظر سرمایه‌گذاران باشد.

غفلت شهرداری بندرعباس از ظرفیت ساحل و دریا

به گزارش اقتصاددریایی،احمد کناری‌نژاد در گفتگو با خبرنگار مانا در بندرعباس، اظهار کرد: دریا برای بندرعباس یک نعمت طبیعی قابل توجه محسوب می‌شود که در دل آن ظرفیت‌های بسیاری نهفته و در صورت به کارگیری آنها، می‌تواند موجب رونق‌بخشی و توسعه این کلانشهر شود.

وی افزود: بندرعباس نیز شهری ساحلی در جنوب ایران است که همواره به دلیل قرار گرفتن در کنار خلیج‌فارس مورد توجه دولت‌های مختلف بوده است، تا جایی که امروز به عنوان قطب و حتی پایتخت اقتصادی کشور از آن یاد می‌شود.

این عضو شورای اسلامی شهر بندرعباس با اشاره به ظرفیت‌های بندری شکل گرفته در نزدیکی شهر بندرعباس مانند استقرار بندر شهید رجایی و باهنر، خاطرنشان کرد: در کنار این ظرفیت‌های اقتصادی که از آن در بندرعباس بهره گرفته شد، دریا برای شهر بندرعباس می‌تواند مزایای دیگری نیز به همراه داشته باشد.

کناری‌نژاد با بیان اینکه با این وجود، امکانات گردشگری ایجاد شده در ساحل شهر بندرعباس با توجه به ظرفیت بزرگ ساحلی و دریایی بودن این شهر، اندک است، اضافه کرد: تفریحات و ورزش‌های دریایی از جمله ظرفیت‌هایی است که اگر امکانات مناسب برای آن ایجاد شود، بی‌شک درآمد‌های بسیاری را نصیب مدیریت شهری بندرعباس خواهد کرد تا از آن بتوان برای آبادانی بیشتر این شهر بهره برد.

وی گفت: ایجاد مناطق مناسب در ساحل برای شنا، ورزش‌های آبی، گردشگری دریایی، اماکنی همچون رستوران‌ها و شهربازی‌ها و پارک‌های ساحلی از جمله موارد مهمی است که شاید تا حدی در بندرعباس مورد توجه قرار گرفته، اما با توجه به استعداد این شهر، کافی و جوابگوی شهروندان و گردشگران نبوده است.

عضو کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر بندرعباس با تاکید بر اینکه شهر بندرعباس می‌تواند از طریق توجه به پتانسیل‌های دریا، شاهد ایجاد اشتغال مناسبی در این زمینه باشد تا ساکانان مناطق ساحلی این شهر از آن بهره ببرند، ادامه داد: متاسفانه طی یکی دو دهه گذشته به دلایلی از جمله عدم آگاهی و دانش زیست محیطی و عدم وجود نگاه توسعه بر مبنای پایداری در استان هرمزگان، شاهد تخربی بخش قابل توجهی از سواحل شهر بندرعباس بوده‌ایم.

کناری‌نژاد خاطرنشان کرد: با وجود تخریب‌های صورت گرفته و از بین بردن سواحل شهر، هنوز در بخش‌های محدودی از بندرعباس سواحل خوبی برای رونق گردشگری وجود دارد که با این وجود، حتی از این بخش‌ها نیز بهره‌برداری درستی صورت نمی‌گیرد.

کناری‌نژاد بیان کرد: متأسفانه شهرداری بندرعباس نیز برنامه‌ای برای این بخش ندارد و حتی ساز و کار اداری قابل توجهی نیز در این زمینه برای خود ترسیم نکرده است، در صورتی که تاسیس یک سازمان تخصصی برای مدیریت حوزه ساحل و دریا برای شهری مانند بندرعباس ضروری است.

وی با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری در ابلاغیه سند توسعه دریامحور تصریح کرد: بیش از یک دهه است که رهبرمعظم انقلاب بر مساله توجه به سواحل و استفاده از مزیت‌های دریایی آن تاکید دارند، اما کلانشهر بندرعباس با وجود قابلیت‌های بزرگ در این زمینه، با وجود انفعال از سوی شهرداری، پیشرفتی در این عرصه نخواهد داشت.

عضو شورای اسلامی شهر بندرعباس در انتها نیز تاکید کرد: با وجود حضور تعداد پرشمار گردشگران در بندرعباس و جعیت ۸۰۰ هزار نفری شهر، نمی‌توان بدون داشتن برنامه مشخص و مدیریت تخصصی در حوزه ساحل و دریا، توقع چندانی برای بهره‌مندی از این ظرفیت داشته باشیم.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
نظر:
نیازمندی‌ها
پیشخوان روزنامه