پایگاه خبری اقتصاد دریایی

کد خبر: ۶۱۹۹
۲۴ تير ۱۴۰۳ | ۰۹:۴۰
اقتصاددریایی - کانال پاناما در نظر دارد با اجرای یک پروژه بزرگ با سرمایه گذاری ۱.۲ میلیارد دلاری مخازن آب کانال را به گونه‌ای افزایش دهد تا ترانزیت ۳۶ کشتی در روز از طریق این مسیر مهیا شود.

اجرای پروژه ۱.۲ میلیارد دلاری برای افزایش مخازن آب کانال پاناما

به گزارش اقتصاددریایی، مدیر آبراه جهانی کانال پاناما اعلام کرد: قرار است پروژه ۱.۲ میلیارد دلاری کانال پاناما برای عبور ۳۶ کشتی در روز در چند مرحله تا ۶ سال آینده مورد بهره برداری قرار گیرد.

«ریکورت واسکوئز» مدیر کانال پاناما در این مورد گفت: ما چشم‌اندازی ۶ ساله داریم. هدف ما افزایش قابلیت اطمینان کانال است که با عبور ۳۶ کشتی در روز از این کانال به آن دست می‌یابیم.

به گفته وی این مخازن به گونه‌ای طراحی خواهد شد تا خشکسالی و تغییرات اقلیمی نتواند بر ترانزیت کشتی‌ها تأثیر‌گذار باشد.

اداره کانال پاناما ماه پیش اعلام کرد: طی بارندگی‌های اخیر سطح آب این کانال افزایش پیدا کرده است و تعداد ترانزیت کشتی‌ها از پنجم آگوست تا ۳۵ مورد افزایش می‌یابد.

در ادامه این گزارش آمده بارندگی‌ها باعث شده دومین کانال بزرگ جهان حوضچه‌های آبخیز خود را دوباره پُر کند، که منجر به افزایش ترانزیت‌ها شده است.

ترانزیت از این کانال در سال گذشته به علت خشکسالی کاهش یافت و برخی اوقات عبور کشتی‌ها تا ۲۳ کشتی نیز کاهش یافت و از درآمد کانال به شدت کاسته شد.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
نظر:
نیازمندی‌ها
پیشخوان روزنامه