پایگاه خبری اقتصاد دریایی

کد خبر: ۶۱۶۸
۱۲ تير ۱۴۰۳ | ۱۱:۲۷
اقتصاددریایی - کتاب «توسعه نیرو‌های کیفی دریانوردی در بستر تغییرات جهانی و نقش آن‌ها در حاکمیت اقیانوسی» فردا سه‌شنبه ۱۲ تیرماه در آیین روز جهانی دریانورد در تهران رونمایی می‌شود.

کتاب «توسعه نیرو‌های کیفی دریانوردی در بستر تغییرات جهانی» رونمایی می‌شود

به گزارش اقتصاددریایی، کتاب «توسعه نیروهای کیفی دریانوردی در بستر تغییرات جهانی و نقش آن‌ها در حاکمیت اقیانوسی» در شش فصل شامل «چشم اندازها، رویکردها، استراتژی‌ها، اصلاحات ، روندها، توسعه‌ها و چالش‌های پیش روی جامعه جهانی دریانوردی و لجستیک دریایی» با رویکرد «روند تحول در حمل و نقل دریایی در سال ۲۰۵۰» نوشته شده است.

این کتاب به قلم حسین عباس‌نژاد(مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان)، علی مرادی و زهرا عباسی دو نفر از کارشناسان شاغل در این اداره‌کل به رشته تحریر درآمده است.

نویسندگان در کتاب خود از یک سو به تاثیر رشد اقتصادی بر صنعت حمل و نقل دریایی پرداخته و از سوی دیگر تحولات تکنولوژیکی، ملاحظات محیطی، انسانی، الزامات کنوانسیونی، مشکلات و سختی‌هایی را که بر این صنعت تحمیل می‌کند را مورد بررسی قرار داده‌اند.

در فصل دوم این کتاب با عنوان «توسعه دریامحور و چالش‌ها» محورهایی از جمله توسعه و چالش‌ها، تقویت سیستم‌های حاکمیت دریانوردی جهانی، اعتماد به صنعت دریانوردی در تسهیل اثربخشی تجارت جهان، امنیت اقیانوسی و امکانات زیرساختی مورد بررسی قرار گرفته است.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
نظر:
نیازمندی‌ها
پیشخوان روزنامه