پایگاه خبری اقتصاد دریایی

کد خبر: ۶۰۹۹
۰۶ تير ۱۴۰۳ | ۱۷:۴۱
اقتصاددریایی - نماینده، ولی فقیه و خبرگان رهبری در مازندران با اشاره به ابلاغ سیاست‌های توسعه دریا محور از سوی رهبر معظم انقلاب و ترسیم نقشه راه برای استفاده بهینه از این موهبت الهی، تاکید کرد: همه ما مکلفیم با ایجاد زیرساخت‌های لازم، زمینه صادرات انواع محصولات و صنایع خصوصا محصولات باغی و مرکبات استان مازندران را از طریق دریا فراهم کنیم. امیدواریم در برنامه ۵ ساله هفتم که در سال جاری درحال اجراست، شاهد رونق صادرات و افزایش توان اسمی و عملیاتی بندر امیرآباد باشیم.

فعال سازی زنجیره لجستیک برای رونق صادرات محصولات کشاورزی مازندران

به گزارش اقتصاددریایی، آیت الله محمدی لائینی با حضور در نشست شورای اداری بندر امیرآباد، با بیان ضرورت رشد و شکوفایی اقتصاد دریا محور در برنامه های کلان اقتصادی کشور، خواستار جذب سرمایه گذاری در حوزه تولید انرژی خورشیدی در پسکرانه های بندر امیراباد برای کاهش مشکلات نیروی برق در مازندران شد.

امام جمعه ساری همچنین علاوه بر لزوم رونق صادرات محصولات کشاورزی استان مازندران، بر ایجاد زیر ساخت مناسب و توسعه حمل و نقل چند وجهی در این بندر تاکید کرد.

مدیر کل بنادر و دریانوردی امیرآباد نیز در این نشست با اشاره به ثبت رکورد تخلیه و بارگیری حدود 4 میلیون و 708 هزار تنی کالا در این بندر در سال گذشته و رشد سرمایه گذاری در دولت شهید رئیسی، گفت: در دوره سه ساله دولت سیزدهم اقدامات خوبی در زمینه جذب سرمایه گذاری بخش خصوصی در این بندر صورت گرفته و با تسهیل در فرایند و سیاست های سازمان بنادر، تجار و سرمایه گذاران بسیاری راغب به سرمایه گذاری در بنادر شدند که بر اساس آمار و عملکرد از رشد قابل ملاحظه ای برخوردار است.

محمد علی موسی پور گرجی سازی کشتی های رو-رو را از اقدام برجسته دانست که در حمل کالاهای ترانزیتی و خودرو نقش اساسی ایفا می کنند و این نوع شناورها می توانند در هر سفر 250 تا 300 دستگاه خودرو را از بندر امیراباد به کشورهای CIS ترانزیت کنند.

وی همچنین با اشاره به ایجاد ظرفیت لازم برای نگهداری کالای اساسی مثل غلات و روغن خوراکی تصریح کرد : حمل و نقل کالاها به صورت دوسر بار در این بندر سبب شد شرکت های کشتیرانی و صاحبان کالاها بندر امیرآباد را برای تخلیه و بارگیری کالای خود انتخاب نمایند.

مدیر کل بندر امیرآباد به سهم 57 درصدی تخلیه و بارگیری بین بنادر شمالی اشاره کرد و گفت : با مشارکت همه دست اندرکاران بخش خصوصی و دستگاههای اجرایی می توانیم با فعال سازی زنجیره لجستیک سهم قابل ملاحظه ای از محصولات کشاورزی و مرکبات را از طریق حمل دریایی به کشورهای CIS صادر کنیم که برای کشاورزان زحمتکش این استان هم سود قابل ملاحظه ای خواهد داشت.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
نظر:
نیازمندی‌ها
پیشخوان روزنامه