پایگاه خبری اقتصاد دریایی

کد خبر: ۵۷۳
۰۳ تير ۱۴۰۰ | ۱۷:۳۶
شستن بالش‌ها یکی از چالش‌هایی می‌باشد که بسیاری از افراد خانه دار با آن‌ها رو به رو می‌شوند و باید روشی برای آن به کار بگیرند.

شستن بالش

بوق خبر - بعد از مدتی استفاده از بالش‌ها باید آن‌ها را بشویید، زیرا رنگ آن‌ها تغییر می‌کند و کثیف می‌شوند. شاید برایتان سوال باشد که این کثیفی‌ها و آلودگی‌ها از کجا می‌آیند؟ بهتر است بدانید که پوست صورت و به طور کلی پوست بدن شما دائما دچار ریزش می‌شود و سلول‌های مرده را از بین می‌برد بنابراین بالش‌ها و ملحفه‌هایی که روی آن‌ها می‌خوابید را باید بشویید تا از آلودگی‌ها به دور باشید.

نحوه شستن بالش

بالش‌ها یکی از مهم‌ترین وسایلی هستند که برای خواب مورد استفاده قرار می‌گیرند و تاثیرات بسیار زیادی بر روی سلامتی می‌گذارند. در واقع اگر شما بالش‌های نا مناسب را انتخاب کنید ممکن است نتوانید خوب بخوابید و آسیب‌های جدی به ستون فقرات شما وارد خواهد شد.

حدودا ۸ ساعت از شبانه روز را در خواب به سر می‌برید و بنابراین برای رعایت بهداشت و تمیزی باید هر ماه یکبار بالش‌های مورد استفاده خود را بشویید. البته شستن بالش کار عاقلانه‌ای نمی‌باشد و بهتر است رویه‌ای مناسب برای آن‌ها در نظر بگیرید و همان رویه‌ها را بشویید.

استفاده از ماشین لباسشویی

برای این که بتوانید بالش‌های خود را به خوبی بشویید و آن‌ها را تمیز کنید می‌توانید از ماشین لباسشویی استفاده کنید. برای استفاده از این روش باید دو عدد بالش را به صورت موازی در ماشین لباسشویی بیندازید و بعد آن را روشن کنید. در نظر داشته باشید که نباید از پودر ماشین لباسشویی به میزان بسیار زیاد استفاده کنید، زیرا بالش‌ها کف می‌کنند و آن طور که باید تمیز نمی‌شوند بنابراین در انتخاب پودر ماشین لباسشویی و مقدار آن دقت کنید.

نکته: یادتان باشد که ماشین لباس شویی را در گرم‌ترین حالت ممکن قرار دهید و اگر می‌توانید در حین شستشو مقداری اسطوخودوس را درون ماشین اضافه کنید تا رایحه خوبی را برای شما ایجاد شود.

شستن با دست

یکی از روش‌های بسیار رایجی که از گذشته تا کنون رایج می‌باشد این است که لباس‌های خود و علی الخصوص بالش‌ها و ملحفه‌ها را با دست می‌شویند. برای شستن بالش‌ها به این روش باید نکاتی را بلد باشید که در ادامه برایتان بیان می‌کنیم.

قبل از این که بالش‌های آماده را بشویید باید به برچسب آن‌ها توجه داشته باشید و از دستورالعملی که داده است استفاده کنید.

سعی کنید برای شستن آن‌ها از یک وان و یا یک تشت بزرگ استفاده کنید.

درون این تشت و یا وان مقداری پودر لباسشویی بریزید و آن را به اندازه کافی با آب پر کنید و بالش را به آرامی در آن قرار داده و خوب بشویید و آب بکشید.

بعد از آبکشی بالش‌ها سعی کنید آن‌ها را در جایی قرار دهید که به خوبی خشک شوند.

شستن بالش با جنس فوم

باید بدانید که هر نوع بالشی را نمی‌توانید به این راحتی‌ها بشویید و نحوه شستن بالش با جنس‌های مختلف متفاوت می‌باشد. برای شستن بالش‌هایی که از جنس فوم می‌باشند نمی‌توانید از روش اول استفاده کنید، زیرا ماشین لباسشویی به آن‌ها صدمه میزند و باعث جمع شدنشان می‌شود.

بهتر است برای این نوع بالش‌ها از رویه‌های مناسبی استفاده کنید و آن‌ها را به صورت جداگانه‌ای بشویید و اصلا این بالش‌ها را تا زمانی که درون آن‌ها کثیف نمی‌باشد نشویید. برای شستن این بالش‌ها باید به چند نکته توجه ویژه‌ای داشته باشید که عبارت اند از:

شستشو را با ملایمت انجام دهید، زیرا فوم خیس شده راحت‌تر آسیب دیده و پاره می‌شود.
سعی کنید هر ماه رویه این بالش‌ها را بشویید تا کثیفی و آلودگی به درون آن‌ها نفوذ نکند.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
نظر:
نیازمندی‌ها
پیشخوان روزنامه