پایگاه خبری اقتصاد دریایی

کد خبر: ۵۶۳۵
۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ | ۱۱:۵۴
 اقتصاددریایی - وزیر راه و شهرسازی با اشاره به پروژه مهم " ایران راه" و راهبرد به کار بستن حداکثر ظرفیت مواصلاتی کشور برای ارائه تسهیلات جهت تردد کالا به مقاصد مختلف ترانزیتی، تاکید کرد: علاوه بر رشد ۵۸ درصدی ترانزیت کالا در داخل و سهم قابل توجه آن از مبدأ و مقاصد بنادر شمال و جنوب کشور در سال گذشته، در سال جاری نیز طی دو ماه ابتدایی سال ۱۴۰۳، از رشد ۵۵ درصدی ترانزیت کالا در کشور برخورداریم.

رشد ۵۵ درصدی ترانزیت در دوماه ابتدایی سال ۱۴۰۳

به گزارش اقتصاددریایی، مهرداد بذرپاش در حاشیه افتتاح پروژه‌های سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در بندر امیرآباد، گفت: بندر امیرآباد جایگاه ویژه‌ای در کریدور شمال - جنوب دارد و یکی از اصلی‌ترین مبادی ورودی و خروجی کالا خصوصا کالا‌های اساسی در شمال کشور به شمار می‌رود که عملکرد تخلیه و بارگیری ۴.۷ میلیون تنی سال گذشته موید آن است.

عضو کابینه دولت سیزدهم به تخلیه و بارگیری حدود ۹۰۰ هزار تنی بندر امیرآباد در دوماه امسال اشاره کرد و گفت: خوشبختانه در این مدت کوتاه از سال هم شاهد رشد ۴۵ درصدی تخلیه و بارگیری کالا نسبت به مدت مشابه سال قبل هستیم که این آمار روند رو به رشد جریان کالا را در بندر امیراباد نشان می‌دهد.

بذرپاش افزود: در این سفر چهار پروژه مهم زیر‌ساختی و سرمایه گذاری بخش خصوصی مثل کارخانه تولید نهاده‌های دامی، مخازن روغن خوراکی، سیستم اطفای حریق و مرکز نگهداری تجهیزات مقابله با آلودگی نفتی در دریا به ارزش ۲۵۵۶ میلیارد ریال به بهره برداری رسیده است.

وی خاطر نشان کرد در کنار توسعه زیرساخت‌های جاده ای، ریلی و بنادر در کشور، توسعه نرم‌افزاری، تسهیل در تردد کالا، مذاکرات منطقه‌ای و تعرفه‌های ترجیحی در دستور کار دولت است و مطمئنا در پایان سال ۱۴۰۳ خبر‌های خوب و امیدآفرینی را به سمع و نظر مردم عزیز خواهیم رساند.

بذر پاش در پاسخ به سوالی در مورد اجرای تقاطع هم سطح راه مواصلاتی بندر با راه آهن گفت: دستوراتی را هم به سازمان بنادر و دریانوردی و هم برای راه آهن جمهوری اسلامی ایران صادر کردیم که حداکثر ظرف یک ماه آینده این پروژه کار خود را شروع خواهد کرد.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
نظر:
نیازمندی‌ها
پیشخوان روزنامه