پایگاه خبری اقتصاد دریایی

کد خبر: ۵۱۰۴
۲۳ فروردين ۱۴۰۳ | ۱۹:۳۸
 اقتصاددریایی - مشاور عالی گردشگری شبکه ملی ناشنوایان ایران از اجرای طرح گردشگری دسترس پذیری به جنگل دریایی و اعجاب انگیز حرا به عنوان یکی از ذخیره‌گاه‌های زیست‌کره و میراث مشترک جامعه جهانی در جزیره قشم برای توان‌یابانی که دچار نابینایی، ناشنوایی یا کم شنوایی هستند خبر داد.

دسترس پذیری توان‌یابان به جنگل دریایی حرا در قشم آسان شد

به گزارش اقتصاددریایی،آزاده عابدین‌ زاده روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: این طرح با هدف ارج نهادن به ارزش عدالت اجتماعی و برابری توان‌یابان یادشده در زنجیره ارزش گردشگری از سوی بوتیک هتل ایرمان قشم در ذخیره زیست کره و ژئوسایت جنگل های دریایی حرا این زمرد سبز جزیره قشم در روستای سهیلی نگین خلیج فارس انجام شده است.

وی ادامه داد: گردشگری دسترس‌پذیر امروزه یکی از مهم‌ترین اقدامات برای بهره‌مند ساختن اقشار کم‌توان جامعه از مواهب گردشگری است و فدراسیون جهانی ناشنوایان WFD برای مشارکت‌پذیری اجتماعی بیش از ۴۰۰ میلیون ناشنوا و کم‌شنوای جهان، گردشگری را از مهم‌ترین فعالیت‌های مشترک در جوامع دانسته و از برنامه مختلف آنها حمایت می‌کند.

مشاور عالی گردشگری شبکه ملی ناشنوایان ایران توضیح داد: بسیاری از مقاصد گردشگری هم چون جزیره قشم با دارا بودن جاذبه های گردشگری و برخورداری از مواهب طبیعی و فرهنگی مقصدی مناسب برای گردشگران با معلولیت های جسمی مختلف نیستند.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
نظر:
نیازمندی‌ها
پیشخوان روزنامه