پایگاه خبری اقتصاد دریایی

کد خبر: ۵۰۳۷
۱۸ فروردين ۱۴۰۳ | ۱۷:۲۲
 اقتصاددریایی -طی سال ۱۴۰۲، معادل ۲۱ میلیون و ۵۱۷ هزار و ۷۸۸ تن کالا‌های اساسی در بنادر کشور تخلیه شد.

اعلام میزان تخلیه کالاهای اساسی در بنادر طی سال ۱۴۰۲

به گزارش اقتصاددریایی، میزان تخلیه کالاهای اساسی شامل گندم، جو، ذرت، سویا، برنج، شکر و روغن در بنادر کشور طی ۱۲ ماهه سال ۱۴۰۲، معادل ۲۱ میلیون و ۵۱۷ هزار و ۷۸۸ تن بود که در این بین سویا رشد ۱۸ درصدی و ذرت رشد ۳۷ درصدی داشت.

میزان تخلیه گندم از ابتدای سال ۱۴۰۲ تا پایان اسفند همان سال، معادل ۲ میلیون ۷۴۸ هزار و ۱۱۵ تن بود؛ همچنین میزان تخلیه جو طی ۱۲ ماهه سال گذشته معادل ۱ میلیون و ۷۵۰ هزار و ۱۳۹ تن بود و میزان تخلیه ذرت طی سال گذشته، معادل ۱۰ میلیون و ۸۶۶ هزار و ۴۸ تن بود.
علاوه بر این میزان تخلیه سویا طی ۱۲ ماهه سال ۱۴۰۲ معادل ۴ میلیون و ۴۳۰ هزار و ۲۷۷ تن بود و میزان تخلیه برنج نیز طی سال گذشته، معادل ۱۰۹ هزار و ۱۹۰ تن بود.
این در حالی است که سویا با توجه به تخلیه ۳ میلیون و ۷۵۴ هزار و ۹۰ تنی مدت مشابه سال گذشته رشد ۱۸ درصدی را تجربه کرده است و ذرت نیز با توجه به تخلیه ۷ میلیون و ۹۱۳ هزار و ۲۳۰ تنی رشد ۳۷ درصدی را به ثبت رسانده است.
همچنین میزان تخلیه شکر نیز تا طی سال گذشته معادل ۶۲۴ هزار و ۸۲۹ تن و میزان تخلیه روغن در بنادر کشور طی مدت مذکور، معادل ۹۸۹ هزار و ۱۸۹ تن بود.
تعداد کامیون و واگن اختصاص یافته
گفتنی است تعداد کامیون و واگن اختصاص یافته جهت خروج کالاهای اساسی طی سال گذشته شامل ۸۶۴ هزار و ۷۵۰ دستگاه کامیون و ۴۲ هزار و ۱۱۸ واگن بود.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
نظر:
نیازمندی‌ها
پیشخوان روزنامه