پایگاه خبری اقتصاد دریایی

کد خبر: ۴۸۲۱
۲۷ اسفند ۱۴۰۲ | ۱۳:۳۵
اقتصاددریایی - مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر از صادرات بیش از ۹.۹ میلیارد دلار کالا و محصولات تولیدی از استان خبر داد و گفت: محصولات پتروشیمی، میعانات گازی، سیمان و کلینکر، انواع ماهی و میگو، مواد معدنی، سبزیجات و صیفی‌جات از جمله محموله صادراتی است.

صادرات ۹.۹ میلیارد دلار کالا از گمرکات استان بوشهر

به گزارش اقتصاددریایی،مهدی صفوی در گفتگو با خبرنگار مانا در بوشهر با اشاره به صادرات ۲۷ میلیون و ۹۶۵ تن کالا از استان بوشهر در ۱۱ ماه امسال اظهار داشت: این میزان صادرات در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۱۱ درصد افزایش یافته است.

وی ارزش این محموله‌های صادراتی با احتساب میعانات گازی را ۹ میلیارد و ۹۲۹ میلیون دلار دانست و بیان کرد: عمده کالا‌های صادراتی از استان بوشهر شامل محصولات پتروشیمی، میعانات گازی، سیمان و کلینکر، انواع ماهی و میگو، مواد معدنی ساختمانی، سبزیجات و صیفی‌جات تازه بوده است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر کشور‌های چین، امارات متحده عربی، هند، ترکیه، پاکستان، آفریقای جنوبی، سریلانکا، قطر، ویتنام و افغانستان را مقصد کالا‌های صادراتی گمرکات استان بوشهر دانست.

صفوی صادرات کالا بدون میعانات گازی را ۲۷ میلیون و ۷۰۶ هزار تن به ارزش ۹ میلیارد و ۷۹۵ میلیون دلار اعلام و خاطرنشان کرد: در بخش واردات نیز در ۱۱ ماهه سال جاری ۶۱۹ هزار تن کالا به ارزش دو میلیارد و ۲۶ میلیون دلار از گمرکات استان بوشهر وارد کشور شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر وزنی ۷ درصد افزایش دارد.

وی افزود: عمده کالا‌های وارداتی از گمرکات استان شامل ماژول نمایشگر، قطعات و لوازم یدکی موتورسیکلت و دوچرخه، انواع پارچه، قطعات و لوازم یدکی خودرو‌های سواری، انواع بلبرینگ و رولبرینگ، انواع لاستیک، موز، انواع بلندگو، الکتروموتور و جرثقیل مستعمل بوده است.

به گفته مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر بیشترین حجم کالا‌های وارداتی به گمرکات است مربوط به کشور‌های چین، امارات متحده عربی، فیلیپین، هند، روسیه، جمهوری کره، سریلانکا، ژاپن، کانادا و ویتنام است.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
نظر:
نیازمندی‌ها
پیشخوان روزنامه