پایگاه خبری اقتصاد دریایی

کد خبر: ۳۸۱۹
۲۱ دی ۱۴۰۲ | ۱۲:۳۳
اقتصاد دریایی- معاون علوم، تحقیقات و فناوری ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به اهمیت دریا و اقیانوس گفت: تمدن دریایی تاثیرات منحصربفردی در حوزه های مختلف دارد.

تمدن دریایی در حوزه های مختلف تاثیرات منحصربفردی دارد

به گزارش اقتصاددریایی، سردار محمد مهدی نژاد نوری صبح پنجشنبه د رمراسم اختتامیه دومین همایش ملی تمدن دریایی - مسیر پیشرفت با اشاره به اهمیت دریا و اقیانوس گفت: طبق فرمایش مقام معظم رهبری اقتصادهای متکی به دریا بابرکت است.

وی با اظهار اینکه تمدن دریایی تأثیرات و یافته‌های منحصربفردی در زمینه‌های اقتصاد، فرهنگ، هنر، علم و غیره دارد، گفت: هرچند در گذشته از تمدن دریایی بیشتر بهره مند بودیم اما اهمین آن در جهان نوین همچنان ادامه دارد.

وی علاوه بر این به اهمیت دریا و اقیانوس اشاره کرد و درباره تنوع فعالیت‌های دریاپایه گفت: شیلات، حمل ونقل، گردشگری و ورزش، صنایع دریایی و اقیانوسی، دیپلماسی و غیره از جمله فعالیت‌ها است.

معاون علوم، تحقیقات و فناوری ستاد کل نیروهای مسلح تصریح کرد: ما اگر پیشرفت همه جانبه را به معنای تمدن سازی نوین اسلامی بگیریم، این تمدن دارای دو بخش ابزاری و متنی است.

وی با اظهار اینکه اگر می‌خواهیم به پیشرفت حقیقی برسیم باید خصوصیات انقلابی را حفظ کنیم، گفت: باید حرکت جهادی، هویت و عزت ملی را حفظ کنیم.

سردار مهدی نژاد نوری با بیان اینکه دانشگاه نیروی دریایی به تناسب مأموریت‌ها کارکردها را سامان دهد، گفت: برای فناوری‌های نوظهر و شالوده شکن در همه عرصه‌ها مدنظر قرار گیرد.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
نظر:
نیازمندی‌ها
پیشخوان روزنامه