پایگاه خبری اقتصاد دریایی

کد خبر: ۳۴۹
۲۰ خرداد ۱۴۰۰ | ۱۳:۲۳
برای ترمیم ترک آینه باید بتوانید چسب تثبیت کننده و نوار ترمیم کننده تهیه کنید و با استفاده از رزین این کار را انجام دهید. یادتان باشد که این کار از ظرافت بسیار زیادی برخوردار است بنابراین سعی کنید دقت کار خود را افزایش دهید تا یک کار بی نقص داشته باشید.

ترمیم ترک آینه

بوق خبر - شاید برای شما هم پیش آمده باشد که آینه حمام و یا سرویس اتاقتان ترک برداشته باشد و شما ندانید که باید چه کاری انجام بدهید. یادتان باشد که ترمیم ترک آینه یکی از بهترین کار‌هایی می‌باشد که هزینه کم تری دارد و شما نیازی به تعویض و جایگزین آینه جدید ندارید.

روش ترمیم ترک آینه

برای این که بتوانید آینه ترک برداشته خود را ترمیم کنید نیاز است تا یک سری مراحل را با یک سری وسایل انجام بدهید. در واقع این کار به شما کمک می‌کند تا بتوانید با کم‌ترین هزینه از شکستن آینه‌ها جلوگیری کرده و دوباره آینه بی نقص و زیبا داشته باشید. در ادامه روش انجام این کار را برایتان بیان می‌کنیم.

استفاده از تثبیت کننده

برای این که از این روش استفاده کنید باید چسب تثبیت کننده تهیه کنید.

آینه مورد نظر را با استفاده از آب گرم و مایع تمیز بشویید. در نظر داشته باشید که باید بتوانید این کار را با دقت بسیار زیاد انجام بدهید در غیر این صورت ممکن است ترک آینه بیش‌تر شده و در نتیجه منجر به شکستگی شود. در واقع شستن آینه به شما کمک می‌کند تا گرد و غبار‌ها را به راحتی از بین ببرید و تثبیت کننده اثر بهتری خواهد داشت.

بعد از این که از تمیز شدن آینه اطمینان پیدا کردید باید سعی کنید به آرامی و با دقت بسیار زیاد تثبیت کننده را بر روی آینه بزنید.

برای استفاده از تثبیت کننده‌ها باید نوار پشتی آن را به آرامی جدا کرده و بر روی ترک بچسبانید. سعی کنید در حین چسباندن از ایجاد حباب جلوگیری کنید.

یادتان باشد که به هیچ عنوان نباید نوار را جدا کرده و دوباره بچسبانید، زیرا این کار باعث می‌شود نوار چسب چسبندگی خود را از دست بدهد و کار شما خراب شود.

اگر در هر صورتی حبابی زیر نوار چسب مشاهده کردید باید با استفاده از انگشت‌های خود این حباب‌ها را از بین ببرید تا کار شما یک دست و تمیز شود.

پر کردن با رزین

مرحله دوم کمی حساس‌تر از مرحله قبلی می‌باشد و شما باید از رزین استفاده کنید.

برای استفاده از رزین سعی کنید از یک سرنگ استفاده کنید تا کار شما زیبا و یک دست شود.

سرنگ را از چسب رزین پر کنید. برای پر کردن سرنگ لازم است تا سر سرنگ را خوب فشار بدهید و از پایین بودن آن اطمینان پیدا کنید بعد سرنگ را کمی درون ظرف رزین فرو برده و آن را پر کنید.

معمولا رزین‌ها به همراه سرنگ به فروش می‌رسد، ولی اگر رزین شما بدون سرنگ بود می‌توانید از فروشگاه‌های لوازم ماشین سرنگ رزین را پیدا کنید.

نوک سرنگ را به زیر نوار تثبیت کننده وارد کنید و با استفاده از فشار‌های ملایم داخل ترک را پر کنید.

سعی کنید در حین انجام این کار سرنگ را ثابت نگه دارید و ترک را پر کنید.

یادتان باشد که در انجام این کار نباید هیچ عجله‌ای داشته باشید، زیرا این کار شما باعث می‌شود سطح نا همواری بر روی آینه ایجاد شود و کار شما را تحت تاثیر قرار داده و ظاهر آن را زشت می‌کند.

سفت شدن و حالت گرفتن رزین ۲۰ دقیقه زمان نیاز دارد و شما باید برای این که آینه زیبا و تمیزی داشته باشید باید حداقل ۲۰ دقیقه و حداکثر یک ساعت صبر کنید.

تنظیم کردن رزین

در این مرحله از ترمیم ترک آینه که مرحله دیگر محسوب می‌شود باشید با استفاده از ناخن و یا یک چاقو نوارد تثبیت کننده را از روی کار جدا کنید.

سعی کنید این کار را با احتیاط و آرام انجام دهید تا از پاره شدن نوار پیشگیری کرده و چسب‌های اضافی بر روی آینه باقی نماند.

یادتان باشد که این مرحله حساس‌تر از مراحل قبلی می‌باشد و اگر نمی‌توانید این کار را با دست انجام دهید توصیه می‌کنیم از تیغ استفاده کنید.

در ادامه باید از نوار ترمیم استفاده کنید.

برای این که کار شما بهبود یابد باید با استفاده از سرنگ قطره‌های کوچک را روی ترک‌های تازه پر شده بریزید و آن را با استفاده از نوار ترمیم بپوشانید.

بعد از این که نوار ترمیم را زدید باید با استفاده از دست تمامی سطح را صاف کرده و نباید حبابی درون نوار ترمیم بماند.

باید به مدت ۱ ساعت صبر کنید تا رزین به خوبی سفت شود. البته برای بهتر شدن کار خود باید بسته بندی رزین را چک کنید و ببینید که چه زمانی برای سفت شدن آن در نظر گرفته شده است، زیرا بسیاری از رزین‌ها ممکن است مدت زمان بسیار زیادی را برای خشک شدن نیاز داشته باشند بنابراین اگر زمان مورد نیاز آن‌ها بیش‌تر بود سعی کنید بعد از مدت زمان گفته شده تغییرات دیگر را اعمال کنید. البته می‌توانید برای سرعت یافتن آن یک فن را روی آینه بگیرید و سریع‌تر آن را خشک کنید.

تغییرات بعدی که روی آینه اعمال می‌شود شامل برداشتن نوار ترمیم و تراشیدن مقدار رزین اضافی می‌باشد.

برای این که این تغییرات را به خوبی انجام دهید لازم است تا با یک حرکت نرم و روان با استفاده از تیغ تیز رزین اضافی را از بین ببرید.

سعی کنید در حین انجام این کار آینه را خراش ندهید، زیرا ترمیم خراش آینه کار دشواری می‌باشد و باید هزینه‌های دیگری بابت آن بپردازید.

تمیز کنید

بعد از پایان کار باید آینه را تمیز کنید تا بتوانید نتیجه کار خود را ببینید.

این مرحله از ترمیم ترک آینه با استفاده از شیشه پاک کن صورت می‌گیرد و شما می‌توانید با استفاده از آن به راحتی و مانند همیشه به تمیز کردن شیشه بپردازید.

یادتان باشد که همیشه آینه‌ها را با استفاده از حرکت دورانی تمیز کنید تا این کار شما بهتر انجام شود و کثیفی و لک روی آینه باقی نماند.

در نظر داشته باشید که نیابد بیش از حد از شیشه پاک کن استفاده کنید، زیرا این کار می‌تواند به آینه آسیب برساند و رنگ آینه کدر شود.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
نظر:
نیازمندی‌ها
پیشخوان روزنامه