پایگاه خبری اقتصاد دریایی

کد خبر: ۳۴۶۷
۲۴ مرداد ۱۴۰۲ | ۱۱:۱۴
اقتصاددریایی- اين زيستگاه‌ها سبب استمرار و توسعه پايدار صيد و صيادي مي‌شوند.

به گزارش اقتصاددریایی، مديركل شيلات استان بوشهر از احداث زيستگاه مصنوعي آبزيان در آب‌هاي استان بوشهر خبر داد.

احداث زيستگاه مصنوعي آبزيان در بوشهر

عقيل اميني با اشاره به اهميت زيستگاه مصنوعي به عنوان مكاني براي تكثير طبيعي ماهيان اظهار كرد‌: اين زيستگاه‌ها سبب استمرار و توسعه پايدار صيد و صيادي مي‌شوند.

وي در ادامه يكي از راهكار‌هاي كمك به ذخاير آبزيان اجراي طرح بازسازي ذخاير خواهد و افزود: در اين راستا با هدف ترميم ذخاير آبزيان و توليد بچه ماهي‌هاي بومي از جمله شانك، صبيتي و ... پيگير اجرايي نمودن چند ايستگاه بازسازي ذخاير در مناطق مختلف ساحلي استان بوشهر هستيم.

مديركل شيلات استان بوشهر يادآور شد از سال ۱۳۸۳ زيستگاه مصنوعي در سه شهرستان دير، بوشهر و گناوه ايجاد شده است كه احياي اين زيستگاه‌هاي موجود و همچنين ايجاد زيستگاه‌هاي جديد مي‌تواند نقش بسزايي در بازسازي ذخاير داشته باشد، اين جلسه نيز به منظور تحقق اهداف سازمان شيلات ايران و شيلات استان با هدف كمك به تقويت ذخاير آبزيان تشكيل شده است.

عقيل اميني از آغاز مطالعات ايجاد يك زيستگاه مصنوعي در كنگان با ۱۲۰ ميليون تومان اعتبار خبر داد و تصريح كرد: با توجه به ضرورت و اهميت اين موضوع تلاش مي‌شود ايجاد زيستگاه‌هاي مصنوعي به كل استان تعميم داده شود.

وي در ادامه از اعتبار بسيار خوبي كه با پيگيري سازمان شيلات ايران و استان به منظور بازسازي ذخاير آبزيان به دست آمده خبر داد كه به زودي با وجود اين اعتبارات قدم‌هاي خوبي در اين راستا برداشته خواهد شد.

رئيس پژوهشكده ميگو كشور نيز در اين ارتباط گفت: با توجه به كاهش شديد ذخاير آبزيان به علت صيد بي‌رويه، افزايش شناور‌هاي صيادي، اكتشافات نفتي و آلودگي‌هاي زيست‌محيطي، ايجاد زيستگاه‌هاي مصنوعي به عنوان يكي از راهكار‌هاي تقويت ذخاير آبزيان دريايي به شمار مي‌رود.

وي در ادامه توضيح داد: زيستگاه مصنوعي عبارت است از قرار دادن اشياي مجاز در داخل دريا جهت احياء، بازسازي و بهره برداري از محيط دريايي كه مي‌توان از آن به عنوان لانه سازي براي آبزيان نيز ياد كرد.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
نظر:
نیازمندی‌ها
پیشخوان روزنامه