پایگاه خبری اقتصاد دریایی

کد خبر: ۱۵۱۶
۱۰ شهريور ۱۴۰۰ | ۲۰:۲۱
غذای خوب، آب سالم و ورزش برای کودکان مهم است. این موارد می‌تواند به آن‌ها در جلوگیری از کاهش شنوایی، مشکلات بینایی، مشکلات دندان‌ها، مشکلات پوستی و ایجاد بیماری‌های شایع بزرگسالان مانند دیابت کمک کند.

کودکان خود را قوی و سالم نگه داریم

بوق خبر - چشم نوزاد باید شفاف باشد نه کدر. همانطور که بینایی آنها توسعه می‌یابد آنها قادر خواهند بود چهره‌ها را ببینند و بتوانند افرادی را که در اطراف آنها حرکت می‌کنند تشخیص دهند. نوزادان شروع به تلاش و دستیابی به چیزهای دورتر می‌کنند. اگر آنها به درستی نمی‌بینند می‌تواند رشد آنها کند شود. عفونت چشم شایع است و درمان آن آسان است. به طور مرتب چشم‌های کودک خود را بررسی کنید به ویژه از نظر وجود تراکوم. تراخم عفونی است و اگر با آنتی بیوتیک درمان نشود می‌تواند منجر به آسیب چشم‌ها و پلک‌ها شود.

گوش‌ها:

عفونت گوش شایع است به ویژه قبل از شروع مدرسه کودکان. شایع ترین آنها عفونت گوش میانی یا "اوتیت میانی" است. شما باید گوش نوزاد خود را بررسی کنید اگر:

مایع از گوش آنها خارج می‌شود
سرما خورده اند
به نظر نمی رسد صداهایی را در اطراف آنها بشنود
در گوش خود می کشند
درد یا تب داشته باشید

با جلوگیری از سیگار کشیدن افراد در نزدیکی کودکان، تمیز نگه داشتن گوش‌ها و صورت کودکان و انجام معاینات می‌توانید از عفونت گوش جلوگیری کنید. مراقبت از شنوایی آنها می‌تواند از عفونت‌های طولانی مدت جلوگیری کند.

دندان‌ها:

دندان‌های سالم مهم هستند. همه این‌ها بخشی از پیشگیری از بیماری در مراحل بعدی زندگی است. شما باید به کودک خود غذای سالم و آب فراوان بدهید. از نوشیدنی‌های شیرین مانند آب میوه و نوشابه خودداری کنید. دندان‌های شیری را به محض ظاهر شدن تمیز کنید. در سن 18 ماهگی کودک نوپا باید مرتباً از مسواک با خمیردندان استفاده کنید.

پوست:

بیماری‌های پوستی می‌تواند ناشی از تامین آب نامطلوب یا عدم حفظ محیط تمیز برای نوزاد باشد. خدمات بهداشتی و کلاسهای فرزندپروری می‌توانند در مورد درمان و بهداشت توصیه کنند.

غذا و نوشیدنی:

تغذیه خوب به این بستگی دارد که بدانید کدام غذاها سالم هستند. غذاهای سالم عبارتند از:

سبزیجات و میوه‌های تازه
غلات کامل
محصولات لبنی کم چرب
گوشت لخم - گوشت کم‌چربی
غذاهای کم چرب و نمک

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
نظر:
نیازمندی‌ها
پیشخوان روزنامه