صادرات سه برابری کالا‌های غیرنفتی از گمرکات خوزستان به عمان

اقتصاددریایی - نایب رئیس اتاق بازرگانی اهواز از افزایش سه برابری کالا‌های غیرنفتی از گمرکات خوزستان به کشور عمان در پنج ماه نخست امسال خبر داد.

ائتلاف کانتینری جدیدی در راه است

اقتصاددریایی - در پی انحلال ائتلاف 2 M از ابتدای سال ۲۰۲۵ که به جدایی شرکت مرسک و ام اس سی منجر می‌شود، شرکت کشتیرانی مرسک و هاپاگ لوید اعلام کردند یک همکاری جدید بین این دو شرکت از ماه فوریه ۲۰۲۵ شروع می‌شود، هدف این همکاری انتقال سالانه ۳.۴ میلیون کانتینر تا ۳.۷ میلیون کانتینر TEU با ناوگانی متشکل از ۲۹۰ کشتی تا ۳۴۰ فروند کشتی در ائتلافی به نام ALLIANCE Gemini است.

پهلوگیری همزمان هشت فروند کشتی نهاده‌های دامی در بندر امام خمینی

اقتصاددریایی - مدیرکل پشتیبانی امور دام خوزستان از پهلوگیری همزمان هشت فروند کشتی حامل نهاده‌های دامی در بندر امام خمینی خبر داد.

عملکرد ۱۵ بندر کانتینری اروپا در نیمه اول ۲۰۲۴

اقتصاددریایی - در حالی که بنادر اروپا در سال ۲۰۲۳ با کاهش شدید تا متوسط ترافیک بندری روبه‌رو بود، در نیمه اول سال ۲۰۲۴ هفت بندر از ۱۵ بندر برتر این قاره با رشد عملیات کانتینری همراه بوده است. در این میان بندر روتردام از سایر بنادر پیش افتاد.

افزایش ۱۲۶ درصدی تخلیه و بارگیری کانتینر در بندر شهید باهنر

اقتصاددریایی - مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان از رشد ۳۴ درصدی عملیات تخلیه و بارگیری کالا‌های نفتی و غیر نفتی در بندر شهید باهنر طی مدت پنج ماهه نخست امسال خبر داد.

واردات بیش از ۴۲۴ هزار تُن کالای اساسی از بندر شهید رجایی

اقتصاددریایی - مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: سومین کشتی حامل بیش از ۳۰ هزار تُن گندم در اسکله ۱۴ بندر شهید رجایی پهلودهی شده است.

صادرات کالا از گمرکات بوشهر ۳ درصد افزایش یافت

اقتصاددریایی -مدیرکل گمرک بوشهر با اشاره به صادرات کالا به ارزش ۴ میلیارد و ۹۳۲ میلیون دلار از گمرکات استان گفت: طی سال جاری تاکنون ارزش کالای صادراتی از طریق گمرکات استان بوشهر نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳ درصد افزایش یافته است.

رونمایی چین از اولین کشتی غول‌پیکر کانتینری سبز

اقتصاددریایی - چین از اولین کشتی غول‌پیکر کانتینری سبز به ظرفیت ۲۷۵۰۰ teu در نمایشگاه دریایی SMM هامبورگ رونمایی کرد.

خاور‌میانه قطب دریایی برجسته آینده جهان

اقتصاددریایی - تغییر مسیر تجارت دریایی با قدرت اقتصادی به طور فزاینده‌ای وابستگی و پیوستگی دارد بدین ترتیب پویایی مسیر تجارت جهانی و قدرت اقتصادی در نوسان دائمی به سر می‌برند، این موضوع در مناطقی مانند خاور‌میانه و خاور دور نقش محوری خود را در سال‌های اخیر به خوبی نشان داده و می‌رود تا خاورمیانه به قطب دریایی جهان در آینده تبدیل شود.

کاهش ۸ درصدی شاخص‌های نرخ حمل کانتینر

اقتصاددریایی - شاخص کانتینری Drewry و شانگ‌های در معاملات منتهی به ششم سپتامبر ۲۰۲۴ میلادی بین آسیا و اروپا و مدیترانه به دلیل تغییر مسیر از دریای سرخ و کانال سوئز برای ترانزیت از طریق دماغه امید نیک همچنین ازدحام در بنادر کلیدی منجر به کاهش ۸ درصدی نرخ‌ها شد.