صنایع دریایی

شروط تغییر حکمرانی دریایی ایران چیست

برای حکمرانی تعاریف متنوع و متعددی ارائه شده است. بنا به تعريف کميسيون اقتصادي و اجتماعي ملل متحد براي آسيا و اقيانوسيه (UNESCAP) حکمراني در مفهوم ساده آن عبارت است از فرآيند تصميم گيري و فرآيندي که به وسيله آن تصميمات اجرا مي شوند (يا اجرا نمي شوند). حکمراني را مي توان در بسترهاي متنوعي از قبيل حکمراني جمعي (شرکتي)، حکمراني بين المللي، حکمراني ملي و حکمراني محلي به کار برد.»

«نهنگ‌های مینکی» فراصوت را می‌شنوند

اولین آزمایش موفقیت‌آمیز روی نهنگ‌های مینکی وحشی نشان می‌دهد آن‌ها شنوایی فراصوت (اولتراسونیک) دارند.

بزرگترین رویداد تخصصی صنایع دریایی و دریانوردی ایران در بندرعباس

مدیر نمایشگاه صنایع دریایی و دریانوردی ایران (IRANIMEX) گفت: نمایشگاه بین‌المللی صنایع دریایی و دریانوردی ایران در محل برگزاری نمایشگاه‌های بین المللی بندرعباس برگزار شد.

پذیرش پروژه‌های بین‌المللی و توسعه روابط ایزوایکو با شرکت‌های خارجی؛

قدرت‌نمایی صنعت تعمیرات دریایی ایران «ایزوایکو در آستانه فتح بازارهای جهانی»

مدیرگروه شناورسازی بزرگ مجتمع کشتی سازی و صنایع فراساحل ایران(ایزوایکو) گفت: هفت فروند شناور بزرگ و ۲ دستگاه تجهیزات فراساحلی شامل «ریگ حفاری» و «جک آپ بارج» از ابتدای سالجاری تاکنون در این مجتمع عظیم صنعتی تعمیر شده است.

جلسه تحلیل طرح‌های توسعه دریامحور با حضور رییس جمهور

رئیس جمهور با تأکید بر ضرورت اصلاحات اساسی در کلیت طرح‌های ارائه شده برای توسعه مکران، 4 راهکار و دستور مهم و فوری برای آماده‌سازی زمینه‌های لازم توسعه این منطقه مطرح کرد.

یک کارشناس ارشد اقتصادی:

برنامه هفتم به توسعه اقتصاد دریا محور نگاه ویژه دارد

کارشناس ارشد اقتصادی توسعه اقتصاد دریامحور را اقدامی موثر در بکار انداختن ظرفیت‌های استان‌های ساحلی در مسیر پیشرفت کشور خواند.

بررسی ابعاد توسعه مَکُران در اتاق ایران؛

ضرورت بهره گیری از الگوهای موفق برای توسعه مَکُران

رئیس مرکز ملی تحقیقات جنوبگان:

اهتزاز پرچم ایران در قاره جنوبگان نیازمند حمایت مالی

توسعه مدل جهانی و رفع خلأ اطلاعاتی ، درگرو انجام تحقیقات در کره زمین بخصوص جنوبگان است .

لزوم مقررات‌گذاری برای فنّاوری پیشرانه بادی در صنعت دریایی

سیستم‌های پیشرانه بادی که به منظور کاهش ۵۰ درصدی کربن در کشتی‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند، فاقد قوانین و مقررات مشخصی هستند. سازمان بین‌المللی دریانوردی نیز هنوز مقررات خاصی برای به‌کارگیری این سیستم‌ها وضع نکرده است.

فرمانده نیروی دریایی پاکستان و سفیر ایران در اسلام آباد

بررسی راهکارهای افزایش همکاری دریایی بین ایران و پاکستان

فرمانده نیروی دریایی پاکستان و سفیر جمهوری اسلامی ایران در اسلام آباد در دیداری راهکارهای تعمیق بیش از پیش همکاری های دریایی بین دو کشور همسایه را مورد بررسی قرار دادند.

ضرورت تیم دیپلماسی برای انتقال فناوری پیشرفت صنعت آبزی‌پروری در دریا

رئیس سازمان شیلات ایران گفت: با توجه به نوپا بودن پرورش ماهی در دریا (قفس) ضروری است تیم دیپلماسی برای انتقال فناوری، تکنولوژی و کالاهای اساسی در راستای پیشرفت صنعت آبزی‌پروری در دریا ایجاد شود.