اقتصاددریایی - مؤسسه آلفالاینر در جدیدترین گزارش خود که دیروز منتشر شد، اعلام کرد که با بررسی حاشیه سود عملیاتی اپراتورهای ۹ شرکت بزرگ خطوط کشتیرانی که به طور متوسط ۲۰ درصد است، زیان شرکتها که در سال قبل متحمل شده بودند، در سهماهه دوم سال ۲۰۲۴ جبران شده است.
اقتصاددریایی - مدیر بنادر و دریانوردی غرب هرمزگان از افزایش ۱۱ درصدی تخلیه و بارگیری کالاهای یخچالی و صادرات بیش از ۳۷ هزار TEU کانتینر یخچالی از ابتدای سال جاری خبر داد.
اقتصاددریایی - در پی رونق تجارت در آسیا و خاورمیانه خطوط کشتیرانی ائتلاف وان، تایوان، کره جنوبی، سنگاپور، MSC مسیرهای جدید کشتیرانی و حمل ونقلی را از مبدا چین به کشورهایی مانند امارات، قطر، عربستان سعودی و سایر بنادر خاورمیانه راه اندازی میکنند.
اقتصاددریایی - مدیر کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان گفت: در کنار مزیت موقعیتی چابهار، باید برای بهبود دو شاخص توسعه لجستیکی و افزایش ضریب دسترسی چابهار به شبکه بینالمللی حملونقل، تلاش کرد.
شرکتهای مرسک، هاپاگ لوید،CMA CGM و MSC طی یک رویداد به سازمان بینالمللی دریانوردی پیشنهاد کردند تا از دولتها بخواهند از حملونقل سبز حمایت کنند.به گزارش گروه بینالملل مانا به نقل از marinelink، با توجه به اینکه صنعت حملونقل نزدیک به ۳ درصد از گازهای گلخانهای جهان را تشکیل میدهد، اگر بخواهد با سرعتی که دانشمندان و دولتهای جهانی میگویند کربن زدایی شود، به سوخت سبز بیشتر و ارزانتری نیاز دارد.طی یک رویداد شرکت مرسک و شرکتهای CMA CGM، Hapag-Lloyd و MSC یک چهارچوب قانونی به سازمان بینالمللی دریانوردی پیشنهاد کردهاند. این چهارچوب شامل طرحی برای اخذ کارمزد سبز از شرکتهایی است که از سوختهای فسیلی کمهزینه استفاده میکنند.
اقتصاددریایی - رئیس اداره دریایی و بندری مدیریت بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان گفت: با هماهنگی صورت گرفته و فراهم شدن زیرساخت سختافزاری و همچنین رویه گمرکی، ورود خودروهای وارداتی و ترانزیتی به بندر سیریک تسهیل میشود.
اقتصاددریایی - علیرغم وضعیت ضعیف بازارهای نفت خام و ناوگان نفتکش جهانی در نیمه اول ۲۰۲۴، پیش بینی میشود وضعیت بازار در نیمه دوم سال بهبود یابد و هر دو بازار به طور متوسط سال ۲۰۲۴ را قویتر از سال ۲۰۲۳ به پایان برسانند.
اقتصاددریایی - مجموع تخلیه و بارگیری کالای نفتی و غیرنفتی در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی (ره) در پنج ماه نخست امسال به بیش از ۲۰ میلیون تن رسید که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۴ درصد رشد داشته است.
اقتصاددریایی - ائتلافی از سازمانهای غیردولتی زیستمحیطی با حمایت شهروندان اروپایی به دلیل قرار گرفتن کشتیهای آلاینده در قوانین پایدار اتحادیه اروپا، اقدام قانونی را آغاز کردهاند.