اقتصاددریایی - معاون امور دریایی ادارهکل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: یک فروند بویه با مشخصات کاردینال شمالی و به منظور افزایش ایمنی رفتوآمد شناورها در قسمت شمال جزیره لارک شهرستان قشم مستقر شد.
اقتصاددریایی - برنامهریزی اضطراری برای حل بحران و اختلال در زنجیره تأمین پس از دوران همهگیری کرونا یکی از نکات قابل توجهی است که در بخش لجستیک و زنجیره تأمین باید رعایت شود.
اقتصاددریایی - مدیرکل امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی از تعاونیها و مالکان کشتیها و شناورها دعوت کرد به منظور بهرهگیری از تسهیلات این سازمان در راستای نوسازی ناوگان حمل و نقل دریایی خود هرچه زودتر اقدام کنند.
اقتصاددریایی - شرکت کشتیرانی CMA CGM هزینه اضافی فصل اوج (PSS) را از ۱۵ اکتبر ۲۰۲۴ برای محمولههایی که از شبهقاره هند، خاورمیانه، منطقه دریای سرخ و مصر به مقصد سواحل شرقی آمریکا و سواحل خلیج مکزیک حرکت میکنند، اعمال کرده است.
اقتصاددریایی - مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق استان هرمزگان از پهلوگیری دو فروند کشتی جدید جهت بارگیری سیمان، میلگرد و آهن اسفنجی در بندر شهید باهنر خبر داد.
اقتصاددریایی - فنّاوری نوین جابهجایی کانتینر در ترمینالهای کانتینری باعث کاهش ۷۰ درصدی کربن میشود. در این راستا، ترمینال بندری Hutchison Ports BEST، اولین ریچ استاکر برقی را در جنوب اروپا در بندر بارسلون نصب کرده است.
اقتصاددریایی - ناظر گمرکات استان بوشهر اعلام کرد که در دوره اخیر، گمرک منطقه ویژه اقتصادی پارس صادراتی بالغ بر ۱۰ میلیون و ۶۰۲ هزار تن کالا را تجربه کرده است، که ارزش این صادرات به ۴ میلیارد و ۴۴۵ میلیون دلار میرسد.
اقتصاددریایی - بحران دریای سرخ موجب اختلال در حملونقل کالاهایی به ارزش یک تریلیون دلار شده است. این وضعیت باعث افزایش کرایهها و هزینهها شده و مسافت تردد کشتیها از ۴ تا ۵ روز به ۱۰ تا ۱۴ روز افزایش یافته است. همچنین، تماسهای بندری به شدت کاهش یافته و قابلیت اطمینان برنامههای کشتیهای کانتینری نیز دچار وقفه شده است.
اقتصاددریایی - فعالیت کانال پانا ما بارشد فعالیت ترمینالها و پایانههای خود که از ترانزیت کشتیهای کانتینری ناشی میشود، روزبهروز به حالت عادی برمیگردد. به گفته مدیر اداره دریایی پاناما (AMP) همه پایانههای این کانال در هفت ماهه ۲۰۲۴ با رشد دو رقمی و میانگین ۱۸.۵ درصد تا ۲۵ درصد با حجم ترکیبی ۵.۵۹ میلیون TEU کانتینر روبهرو بودهاند.
اقتصاددریایی - در پی انحلال ائتلاف 2 M از ابتدای سال ۲۰۲۵ که به جدایی شرکت مرسک و ام اس سی منجر میشود، شرکت کشتیرانی مرسک و هاپاگ لوید اعلام کردند یک همکاری جدید بین این دو شرکت از ماه فوریه ۲۰۲۵ شروع میشود، هدف این همکاری انتقال سالانه ۳.۴ میلیون کانتینر تا ۳.۷ میلیون کانتینر TEU با ناوگانی متشکل از ۲۹۰ کشتی تا ۳۴۰ فروند کشتی در ائتلافی به نام ALLIANCE Gemini است.