جلوه‌های زندگی، دریانورد و خانواده در بررسی اقتصادسرآمد

«خانواده» بنیان توسعه اقتصاد دریاپایه

اقتصاددریایی - دريانوردان هميشه از خانواده دور هستند و مهم‌ترين عاملي كه مي‌تواند باعث دلگرمي و آرامش خاطر و تحمل سختي هاي كار و التيام دلتنگي‌هاي دريانورد شود، حمايت و پشتيباني بي‌دريغ خانواده‌هاست.

نظر به مصاحبه‌های تخصصی اقتصاد سرآمد با کشتی سازان ایرانی:

كميسيون تلفيق تجديد نظر كند

اقتصاددریایی - بر اساس آن چه كه خبرگان فن به روزنامه اقتصاد سرآمد گفتند، كشتي سازي در ايران نسبت به آن چه كه وارد شده است، نه تنها گران تمام نمي‌شود؛ بلكه صرفه اقتصادي بيشتر دارد. مصاحبه‌شوندگان در اين مورد، كشتي‌هاي واردشده اخير از مالزي را مثال زدند كه به طور كامل نياز به بازسازي دارند و به طور كلي از رده خارج محسوب مي‌شوند.

وضعیت «سازمان مَکُران» در ماده ۶۸ قانون احکام دائمی توسعه کشور؛ «اقتصادسرآمد» مطالبه می کند

یک ایران، چشم به راه تاسیس سازمان توسعه مَکُران

اقتصاددریایی - «زمان» گوهر كم‌ياب حوزه توسعه مَكُران است. آن قدر زمان از دست رفته است كه كه اميد‌ها را به كوه ياس مي‌كوبد. حوزه مكران، چند سده عقب‌ماندگي دارد. اگر گذشته را حد صفر بدانيم، نزديك نيم قرن در همين نزديكي‌ها عقب‌ماندگي داريم. اين است كه «زمان» براي مكران آب حيات است.

حسینی به مناسبت هفته دولت می گوید:

ضرورت جدیت در بازسازی زیستگاه‌های آبزیان

اقتصاددریایی - صنعت شیلات در ایران با تولید یک میلیون و سیصد و پنجاه و دو هزار تن محصولات شیلاتی که ۷۵۱ هزار تن در حوزه صید و صیادی و ۶۰۱ هزار تن درحوزه آبزی پروری در غرب آسیا رتبه اول و به عنوان پیش رو در حوزه تولید پروتئین آبزیان در منطقه هست و ما در صید فراساحلی در اقیانوس هند با ۸۰۰ تا شناور با ۱۷۰ هزار تن رتبه دوم در ۳۲ کشور و در غرب اقیانوس هند رتبه اول داریم.

گفت و گوی اقتصادسرآمد با «مسعوداقدام» پیشکسوت دریایی:

مالکان کشتی‌ها نیروی کار خارجی را به داخلی ترجیح می‌دهند

اقتصاددریایی - قبل از انقلاب، بعد از پايان هر كار، دلارهايي به عنوان تقويت روحيه و پاداش به ملوانان مي‌دادند و باعث رفاه و انگيزه بالا مي‌شد. ملوان‌ها اين دلارها را جمع مي كردند و با آن صاحب خانه و ماشين و... مي‌شدند. بعد از انقلاب دلارهايي كه به ملوانان مي‌دادند را قطع كردند و انگيزه را از بين بردند.

به مناسبت دوم شهریور سالروز تأسیس کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران؛

بالندگی، تغییر، توسعه در کشتیرانی

اقتصاددریایی- کشتیرانی ملی آریا (شرکت سهام عام) در پی نخستین اجلاس مجمع عمومی مؤسس با مشارکت بانک ملی ایران، بانک صادرات، بانک توسعه صنعتی و معدنی ایران و سازمان برنامه و بودجه در تاریخ دوم شهریورماه ۱۳۴۶ به ثبت رسید و با دو فروند کشتی به نام‌های «ابن سینا» و «رازی» فعالیت خود را در خلیج فارس آغازکرد.

افتتاح فاز نخست پروژه پایانه مکانیزه شماره ۴ غلات در بندر امام خمینی (ره) با حضور وزیر راه و شهرسازی

اقتصاددریایی - افتتاح و بهره برداری فاز نخست پروژه پایانه مکانیزه شماره ۴ غلات در بندر امام خمینی (ره)

روایتی از حاجی محمد زبیری به قلم رشاد عقیلی؛

«از جزیره قشم تا باطنه‌ی عُمان»

اقتصاددریایی - چه ایامی گذشت از ما در این دهر گهی دریا گهی ساحل گهی شهرگهی اندر سفر با لنج بادی از آن دورانِ زیبا هست یادی چه مانده جز مرور خاطراتش مرور لحظه های با نشاط شبخوان این قصه های نغز و شیرین از آن ایام خوب و شاد و رنگین

مصوبه کمیسیون تلفیق با رویکرد هزینه - فایده بازنگری شود؛ اقتصادسرآمد بررسی می‌کند

وزارت گردشگری و کمیسیون تلفیق؛ بیایید گفتگو کنیم

اقتصاددریایی - انجمن مهندسی دریایی ایران با صدور نامه‌ای به رییس مجلس؛ نامه‌ای که هم حکم بیانیه داشت و هم حکم استمداد. درخواستی برای لغو مصوبه کمیسیون تلفیق که به‌طور مشخص، واردات کشتی‌های گردشگری و شناور‌های تفریحی را مخل صنعت کشتی‌سازی ایران می‌داند.

راه توسعه از دریا می‌گذرد

ایران مهیای ساخت یک اَبربندر در سواحل مَکُران

اقتصاددریایی - سواحل مَکُران قطعه‌ای از ایران سربلند است که می‌تواند طی یک دهه آینده به کانونی از توسعه اقتصادی کشور بدل شود. توسعه‌ای که باید از هم اکنون ابعاد متوازن آن را مورد توجه قرار داد.