اقتصاددریایی - مدیرعامل شرکت کشتیرانی دریای خزر، ارایه خدمات لجستیکی را رویکرد نوین این شرکت دانست و با اشاره به نوسازی این ناوگان به منظور خدماترسانی بهتر به مشتریان و صادرکنندگان کالا به کشورهای حوزه دریای خزر، از کاهش میانگین سنی تعدادی از شناورهای این ناوگان به ۱۵ سال خبر داد.
اقتصاددریایی -استاندار مازندران با اشاره به پهلوگیری ۱۵۰ کشتی تجاری در بندر فریدونکنار در سال گذشته و پذیرش ۹۰ فروند کشتی در سه ماه نخست امسال، تاکید کرد: در سال جاری، ترانزیت کالا از بندر فریدونکنار ۸۴ درصد رشد داشته است.
اقتصاددریایی - منابع خبری بامداد یکشنبه گزارش دادند که کشتی باری شرکت مرسک که ۲ روز پیش هدف حمله نیروهای مسلح یمن قرار گرفته بود، همچنان درگیر آتشسوزی است.
اقتصاددریایی -میزان حمل کانتینر از آسیا به آمریکای لاتین از ژانویه تا ژوئن ۲۰۲۴ نسبت به مدت مشابه سال ۲۰۲۳ با رشد ۱۷ درصدی مواجه شد. این افزایش ناشی از بحران دریای سرخ میباشد.
اقتصاددریایی - پیامدهای بحران دریای سرخ در سطح جهانی همچنان ادامه دارد و این بحران چالشهای زیادی را برای زنجیرههای تأمین ایجاد کرده است. این درحالی است که بحران شاید تا پایان سال ۲۰۲۴ میلادی ادامه یابد.
اقتصاددریایی - خطوط کشتیرانی مرسک و هاپاگلوید آمادگی خود را برای تشکیل یک ائتلاف جدید به نام Gemini و جدا شدن از ائتلاف ۲M رسماً اعلام کردند. این شرکتها قرارداد نهایی را در پایان ماه مینهایی کرده و تاییدیه کمیسیون فدرال آمریکا را نیز دریافت کردند.
اقتصاددریایی - فروش سوخت دریایی زیستی در مراکز بانکرینگ سنگاپور در نیمه اول سال ۲۰۲۴ بیش از ۴۸ درصد و گاز طبیعی مایع ۴ برابر بالا رفت، همچنین به علت اختلالات حملونقل دریایی در دریای سرخ که باعث افزایش تقاضای جهانی بانکرینگ شده فروش کل سوختهای دریای در این مرکز، ۸.۵ درصد افزایش یافته است.
اقتصاددریایی - بازار حملونقل دریایی در نیمه اول سال ۲۰۲۴ با جهشی که از خود نشان داد وارد مرحله جدیدی از افزایش نرخها و هزینهها شد که در تمام مدت این موضوع تحت تأثیر بحران دریای سرخ قرار داشت، اما بخشهای مختلف حملونقل در نیمه اول سال ۲۰۲۴ با پُشتسر گذاشتن رکود دوران کرونا درآمدی را که نصیب خود کرد در ۱۵ سال گذشته بیسابقه بود.
اقتصاددریایی - قطر تصمیم دارد با برنامهریزی برای چشم انداز سال ۲۰۳۰ علاوه بر رشد و توسعه بخش نفت و گاز خود را برای ارتقا و گسترش بخش دریایی و لجستیکی نیز آماده کند.
اقتصاددریایی - کانال پاناما در نظر دارد با اجرای یک پروژه بزرگ با سرمایه گذاری ۱.۲ میلیارد دلاری مخازن آب کانال را به گونهای افزایش دهد تا ترانزیت ۳۶ کشتی در روز از طریق این مسیر مهیا شود.