«اقتصاددریایی» بررسی می کند؛

ضرورت مديريت شتاب در توسعه دريايي ايران

اقتصاددریایی - توسعه دريايي ايران نياز به يك حركت شتابنده(انقلابي و جهادي) براي رسيدن به قله‌هاي موفقيت دارد.

ابراز تمایل هیات سه نفره تجاری ژاپن جهت استفاده از توانمندی‌های شرکت بتاء در بندر شهید رجایی

اقتصاددریایی - آقای "تاکاهاشی" نماینده سازمان تجارت خارجی کشور ژاپن در جریان سفر به بندرعباس از فعالیتها و سرمایه گذاریهای شرکت بتاء در بزرگترین بندر تجاری کشور بازدید و طی آن با آقای "فواد جلیلیان" مدیرعامل شرکت بتاء، بمنظور بررسی توانمندی مجموعه در ترانزیت کالا برای کریدور شمال - جنوب به گفتگو و تبادل‌نظر پرداخت.

ابراز تمایل وزیر گردشگری عربستان برای گردشگران هم تبارش به ایران

موانع توسعه گردشگری ایران و عربستان برداشته می‌شود؟

اقتصاددریایی - وزیر میراث فرهنگی پیش‌تر گفته بود «علاقه‌مندیم با عربستان لغو روادید انجام دهیم، از وزیر گردشگری آنها دعوت کردم به ایران سفر کند، پیشنهاد تسهیل سفر میان دو کشور را داده ایم آنها هم استقبال کرده اند، قرار شد تفاهم نامه ای تنظیم کنیم، کارشناسان ما در حال بررسی این موضوع هستند.»

سهم یک درصدی گیلان از محصولات کشاورزی به بازار ۳۰۰ میلیون نفری حاشیه دریای خزر!

عملکرد ناموفق استان ساحلی گیلان در صادرات محصولات کشاورزی

اقتصاددریایی - در حالی که گیلان با برخورداری از سه بندر فعال تجاری و مرز زمینی فعال می‌تواند نقش به‌سزائی در صادرات محصولات کشاورزی به بازار ۳۰۰ میلیون نفری کشورهای حاشیه دریای خزر داشته باشد اما هیچگاه صادرکننده خوبی نبوده و علیرغم تولید باکیفیت محصولات کشاورزی در بسیاری از مواقع این محصولات را با پایین ترین کیفیت و قیمت نامناسب به بازار کشورهای هدف دریای خزر صادر کرده است.

«اقتصاد دریایی» گزارش می‌دهد

واکاوی نتایج مثبت کریدور غلات دریای سیاه

اقتصاد دریایی - آغاز جنگ بین روسیه و اوکراین را می‌توان تهدیدی برای امنیت جهانی دانست، زیرا می‌تواند منجر به درگیری گسترده تری بین روسیه و غرب شود. جنگ تنها بر مردم بومی تاثیر نمی‌گذارد، بلکه یک مشکل سراسر جهان است. بنابراین، به راحتی می‌توان مشاهده کرد که کشورها و سازمان‌های جهان برای یافتن راه حل و پایان دادن به خشونت و یا پیامدهای آن باید در اسرع وقت تلاش کنند.

«اقتصاددریایی» گزارش می‌دهد

بندر- گمرك- انباري!

اقتصاددریایی - در بنادر و گمركات، مديريت حاكم نيست؛ زيرا به جاي اين كه مسئولان بندري و گمركي، كالاهاي دپو شده را تشخيص بدهند، قوه قضاييه آن را شناسايي كرده است.

« اقتصاددریایی» اهمیت كارتیمی در ارکان دریایی ایران را تحلیل می‌کند

حوزه دريايي ايران چگونه اداره مي‌شود؟

اقتصاددریایی - اداره سازمان‌هاي دولتي در حوزه دريايي ايران با مشكل و حتا معضل مواجه است. رشد و ترقي در اين سازمان‌ها در حد صفر است و جز شعارهاي ميان تهي، صدايي از اين سازمان‌ها به گوش نمي‌رسد. آيا ما اشتباه مي‌كنيم؟ آيا سازو كار اداري و اجرايي سازمان هاي دريايي ايران، قوي و شتابنده است؟ آيا اين سازمان ها در حوزه راهبردها و سياست‌هاي كلان تا اجراي موفق روش‌ها و رويه‌ها موثر و موفق هستند؟

يك مقايسه منصفانه در تحليل«اقتصاددریایی»:

وجه تمايز ما با امارات؛ دبی مقصد گردشگری جهان!

اقتصاددریایی - تفاوت ما با امارات اين است: اگر دهه 80 ميلادي كسي مي گفت كه من ايران را به جايي مي رسانم كه از گردش‌گر خالي باشد، به او مي خنديدند. همان طور كه به امارات دهه 80 خنديدند. اما اكنون، تخيل امارات به واقعيت تبديل شده است و واقعيت ما به تخيل. اين وجه تمايز امروز ماست.

اقتصادسرامد تحلیل می کند؛ نوجوانان ايراني و درياهاي ايران

چرا جوانان ايراني رغبتي به شغل های دريایی ندارند؟

اقتصاددریایی - هر جامعه‌اي براي ارتباط بين نسل‌ها كوشش مي‌كند تا روند پيشرفت خود رو به جلو را حفظ و تقويت كند. ارتباط بين نسل‌ها، صرفا فرهنگي- اجتماعي نيست و اين گونه نيست كه فقط بايد آداب و سنن منتقل شود، بلكه دانش و حرفه و دستاوردهاي فني-مهندسي و فيزيكي هم جزو لازم براي انتقال است. در ايران امروز و در عرصه دريا و دريانوردي، داشته‌هاي فراواني هست كه بايد به نسل بعدي منتقل شود.